کاخ موزه گرگان میزبان آیین بزرگداشت شاعر شهیر گرگانی، علی‌اکبر ابراهیم‌زاده بود

مدیر کاخ موزه گرگان اعلام کرد: روز دوشنبه سیزدهم آبان ماه 98 سالن همایش‌های این موزه میزبان آیین بزرگداشت دوازدهمین سالگرد فقدان شاعر شهیری گرگانی، علی‌اکبر ابراهیمی‌راد معروف به ابراهیم‌زاده با حضور اهالی فرهنگ و ادب و شاعران استان گلستان بود.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، جعفر خاندوزی امروز سه شنبه 14 آبان ماه با اعلام این خبر گفت: یکی از بخش‌های موجود در کاخ موزه گرگان، سالن مشاهیر است که تندیس منتخبی از مفاخر و مشاهیر جرجان و استرآباد از قرن سوم هجری قمری تا دوران معاصر در این سالن به نمایش گذاشته شده است.در دوران معاصر نیز استان گلستان، مفاخر بسیاری را در حوزه‌های مختلف در دامان خود پرورش داده که برخی از آن‌ها روی در نقاب خاک کشیده‌اند و برخی دیگر در قید حیات هستند. یکی از رسالت‌های این موزه توجه و برگزاری آیین‌های بزرگداشت چهره‌ها و مفاخر و مشاهیر استان است که آیین بزرگداشت مرحوم ابراهیم‌زاده با همکاری نشریات فرهنگی فصلنامه استارباد و ماهنامه جرجان بود.


به گفته او، یکی از مهم ترین دلایل برگزاری این بزرگداشت، این بود که ابراهیم‌زاده به مصداق شعر هر آن‌که جانب اهل خدا نگه دارد/ خداش در همه حال از بلا نگه دارد، در همه عمر، جانب اهل حق نگه داشت که همانا شرافت، مناعت طبع و مردمداری بود. او هیچ وقت برای شهرت و دیده شدن تقلایی نکرد الا این‌که دوست داشت اشعاری که سروده به مثابه یک آفرینش انسانی دیده شود نه خودش و این بزرگ‌ترین نعمتی بود که خداوند به او عنایت نمود.


خاندوزی در همین زمینه ادامه داد: او به درستی از تبار و سرچشمه شعر بود و خود تبار شعر و شاعران امروز فردا شد و نمونه یک انسان فرهنگی در دوران معاصر بود. نوع انسانی که به شدت نیاز امروز بشر است.


مدیر کاخ موزه گرگان در پایان اظهار امیدواری کرد: در تلاش هستیم تا پایان سال جاری آیین بزرگداشت تنی چند از مفاخر استان گلستان را که در قید حیات هستند نیز با همکاری نهادهای فرهنگی برگزار نماییم.


گفتنی است، مرحوم علی اکبر ابراهیمی راد که با نام مستعار ابراهیم زاده در نشریات و جراید پیش انقلاب شناخته می شد، در دهم خرداد 1322 در محله سرچشمه شهر گرگان دیده به جهان گشود. اشعار ابراهیمی‌راد پیش از انقلاب اسلامی در نشریات سراسری چون سپید و سیاه و فردوسی چاپ و منتشر می‌شد. پس از انقلاب نیز قلمفرسایی او در نشریات محلی و سراسری ادامه داشت و او از زمره کسانی بود که نشریه ادبی کتاب فصل را در نخستین سال انقلاب (1358) در گرگان راه اندازی نمود. استاد علی‌اکبر ابراهیمی‌راد سرانجام در روز یکشنبه سیزدهم آبان 1386، به دلیل ابتلا به بیماری دار فانی را وداع گفت.

  14 آبان 1398
بخش : فرهنگی
کد خبر: 62921
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام