رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان:
در جنگ اقتصادی حتی برخی از اوقات دشمنان دیده نمی شوند / تاکنون 547 میلیارد تومان سرمایه گذاری های بخش صنعت به بهره برداری رسید

 

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ حسینقلی قوانلو رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان، صبح شنبه در نشست خبری چله انقلاب اسلامی با اشاره به نقش اساسی بانوان در انقلاب اسلامی اظهار کرد: در شرایط حساسی قرار گرفتیم در این شرایط حساس در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفتیم و هیچ فرقی با جنگ نظامی نداریم که این سخت تر از جنگ نظامی است.

در جنگ اقتصادی حتی برخی از اوقات دشمنان دیده نمی شوند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان اظهار کردند: در حال حاضر با همه اختلاف سلیقه ها باید قبول کنیم به هدف گرفتن اصلیت نظام که میتواند تاثیر گذار باشد باید امید را در جامعه تزریق کنیم تا تمام دشمن و تمام شبکه های ماهوراه ای که هدف دارن هیچ کاری انجام نشده و مردم را نا امید کنند ما وظیفه داریم همه داشته ها و کارهایی که کردیم را نمایش دهیم و مردم را امیدوار کنیم.
در جنگ نظامی و در عملیات ها مجروح و شهید می دادیم اما هیچ وقت در رسانه ها شهدا را اعلام نمی کردیم و نمی گفتیم مهران را از دست دادیم کشته های دشمن را اعلام می کردیم امروز هم وظیفه ما این است، اگر چه مسائل و مشکلاتی وجود دارد امروز باید موفقیت ها را گفت که در این 40 سال چه موفقیت هایی در بخش صنعت معدن اتفاق افتاد و 12 تا 13 برنامه مصوب داشتیم که باید اجرا می کردیم .

 

قوانلو در ادامه افزود: همایش هایی از جمله: نبین بازاریان و صنعت گران در پیدایش انقلاب در مینودشت، جشنی در راستای پیروزی انقلاب در کلاله، همایش صنایع پیشرفته، همایش جهار دهه صادرات غیر نفتی هم زمان در سراسر کشور برگزار شد.

جشن مردمی با همکاری اصناف مردمی گرگان، گنبد و آزادشهر و همچنین گرامیداشت شهدای اصناف در بندر ترکمن ، دیدار با خانواده شهدا برگزار می شود.
قبل انقلاب 12 واحد پنبه پاکنی داشتیم و هیچ صنعتی نداشتیم کارخانه سیمان و صبا و همچنین تمام صنایع در استان بعد انقلاب راه اندازی شد.
قوانلو در خصوص برنامه های افتتاحیه هم توضیحاتی ارائه کردند: در سفری که  رئیس جمهور به استان داشتند پروژه هایی توسط رئیس جمهور و با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت افتتاح شد.
در سال 96 و 97 ؛ حدود 54 واحد صنایع تعطیل شده احیا شدند که 884 اشتغال داشتن که به چرخه تولید برگشتند.

استان گلستان یکی از استان های موفق در کارگروه تولید بود در سال 95 رتبه تسهیلات رونق تولید رتبه 7 کشور و در سال 96 رتبه چهارم داریم و در سال 97 رتبه دوم کشور را داریم.

700 واحد صنعتی  در سال 95 در رتبه هفتم قرار دارد.

در شرایط تزریق ناامیدی، ما در این سه فصل به طور میانگین در فصل بهار 4 درصد کاهش نرخ بیکاری در استان و نرخ بیکاری 9 ماهه امسال تک رقمی شده وبه 9.8 درصد رسیده است.
طی10 ماهه گذشته رشد صادرات غیر نفتی استان با 221 میلیون دلاربوده که نسبت به سال گذشته 55 درصد رشد داشتیم  و تاکنون 547 میلیارد تومان سرمایه گذاری های بخش صنعت به بهره برداری رسید و در سال 95 ، 547 واحد میلیارد پروانه صنعتی انجام شد که تا پایان سال 100 میلیارد از طرح های ما به بهره برداری می رسد.که رشد منابع بانکی ما 10 درصد از رشد منابع کشور بالاتر بود و در 7 ماهه امسال رشد منابع بانکی در استان 14.2 کشور 9.7 درصد می باشد.

  6 بهمن 1397
بخش : اقتصادی
کد خبر: 61008
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام