رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:
سرمایه‌گذاری صنعتی در گلستان به ۲۳۳۹ میلیاردتومان رسید

نتیجه تصویری برای مدیر کل صنعت و معدن گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: میزان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان به بیش از دو هزار و ۳۳۹ میلیاردتومان رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، حسینقلی قوانلو عصر امروز با اشاره به فعالیت 950 واحد صنعتی در استان اظهارداشت: میزان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان به بیش از دو هزار و 339 میلیاردتومان رسیده است.

وی افزود: ظرفیت اشتغال این واحدهای صنعتی 23 هزار نفر است و تا پایان سال گذشته مجموع اشتغال موجود در بخش‌های مرتبط با صنعت مانند آب‌، برق و غیره به بیش از 148 هزار نفر افزایش یافت. همچنین 60 هزار واحد صنفی در استان فعال است که حدود 120 هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه سال گذشته رکورد سرمایه‌گذاری صنعتی در استان شکسته شد، گفت: سال گذشته 563 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی برای ایجاد و توسعه 149 طرح در استان به بهره‌برداری رسید.

وی بیان داشت: بهره‌برداری از این واحدهای صنعتی سبب اشتغال یک‌هزار و 584 نفر در استان شد که این شاخص رشدی 60 درصدی نسبت به سال قبل پیدا کرد. همچنین سرمایه‌گذاری صنعتی در استان 103 درصد و میزان تولید نیز 23 درصد افزایش یافت.

قوانلو اعلام کرد: 917 طرح صنعتی نیز در دست اقدام قرار دارد که حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای آنها حدود 10 هزار میلیارد تومان است. این طرح‌ها اگر به بهره‌برداری برسد زمینه اشتغال 27 هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت صنعتی استان در سال‌های اخیر گفت: ظرفیت تولید رب گوجه فرنگی از 54 هزار تن به 176 هزارتن، ظرفیت کشتارگاهی از 36 میلیون قطعه به 42 میلیون قطعه، تولید آرد از 753 هزارتن به یک میلیون و 450 هزارتن افزایش یافته است.

  16 اردیبهشت 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 61980
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام