فرمانده سپاه نینوا گلستان عنوان کرد:
اجرای طرح همبستگی ملی در مناطق سیل زده نگاه قومیتی، سیاسی ندارد

فرمانده سپاه نینوای گلستان با بیان اینکه هدف از اجرای طرح همبستگی ملی رسیدگی سذیع تر به مناطق سیل زده است، گفت: اجرای این طرح در مناطق سیل زده نگاه قومیتی، سیاسی ندارد.

به گزارش خبرنگار گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، سردار حسین معروفی، در نشست خبری صبح یکشنبه با موضوع طرح جهاد همبستگی ملی اظهار کرد:  طرح جهاد همبستگی ملی با رویکرد انقلابی از سوی سپاه پاسداران و بسیج به عنوان طرح ملی به منظور کمک رسانی به سیل زدگان همچون دیگر استان های کشور در گلستان مشغول به فعالیت است.
وی با اشاره به اینکه این طرح نگاه قومیتی سیاسی ندارد، افزود: برای خدمت رسانی به مردم در حوزه کاری خط کشی کاری نداریم،  یاری رساندن به مردم رسالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و برای ما مهم نیست مردم چه نگاه سیاسی دارند آنچه که امام راحل ترسیم کردند این است که مردم ولی نعمت ما هستند.
فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: طرح جهاد همبستگی ملی طرحی انقلابی است که برای برون رفت از مشکلات فعالیت می کند.
وی یادآور شد: بیش از 20 استان کشور در ایام عید سال دچار سیل شدند که استان هایی چون گلستان، لرستان وخوزستان بیشترین خسارت را دیدند. برای جبران این خسارت ها سیستم دولتی به تنهایی توانایی پرداخت و حل مشکلات را ندارد.
وی با اشاره به اینکه طرح جهاد همبستگی ملی تنها وابسته به بسیج و سپاه نیست بلکه برای مردم است، ادامه داد: این طرح با سه شاخه هر کسبه یک کالا، هر مسجد یک منزل و هر بانک یک مدرسه تعریف شد که در این راستا اقداماتی هم صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در حوزه کالا اشباع هستیم و هیچ نیازی به کالا نداریم، افزود: مردم خیر ما توجه کنند به جای جمع آوری کالا باید به سمت تعمیر و ساخت بازسازی منزل آسیب دیدگان سیل برویم که در این طرح مددجویلان بهزیستی و کمیته امداد اولویت اول هستند.
معروفی اظهار کرد: تا کنون جلسات مکرری با بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی برگزار کردیم تا بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم.
وی با اشاره به اقداماتی که در حوزه تعمیرات انجام شده گفت: تا کنون 126 منزل را در شهرستان های آق قلا، گمیشان، مراوتپه و مینودشت تعمیر و واگذار کردیم.  
وی افزود: اکنون  مشغول تعمیر 137 منزل، ساخت 29 منزل ودر نقطه یابی 124 منزل و هزارو 595 منزل تعمیری هستیم.
فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه در حوزه ساخت و ساز سپاه خراسان رضوی در گنبد و سپاه گیلان در گمیشان مشغول فعالیت هستند، گفت: سپاه خراسان جنوبی مامور بازسای  200 خانه و خود سپاه نینوا هم مامور به تعمیر و ساخت و ساز 400 منزل در آق قلا شد.
وی یادآور شد: طی قولی که از سوی فرمانده کل سپاه داده شد خارج از قرار داد سپاه نینوا 500 خانه در مدت 40 تا 50 روز ساخته و تحویل مردم سیل زده خواهد شد که اولیت ما این روستاها هستند.
معروفی اظهار کرد: در سیل اخیر 35 باب مدرسه در شهرستان های آق قلا و گنبد نیاز به تعمیر دارند که هزینه کامل این مدارس توسط بانک انصار پرداخت خواهد شد.
وی یادآور شد: مبلغ 350 میلیون تومان توسط اصناف استان جمع آوری شد با این مبلغ 250 اجاق گاز سه شعله، پنکه و500 سری ظروف جمع آوری شد و مبلغ 300 میلیون تومان هم توسط بسیج فرهنگیان جمع آوری شد که برای 30 نفر از فرهنگیان  کالاهایی چون یخچال فریز، لباسشوی، سرویس ظروف آشپزخانه، فرش و... خریداری و تحویل داده شد.

  16 تیر 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62448
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام