رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:
کسب رتبه سوم گلستان در پرداخت تسهیلات رونق تولیددر کشور/ رشد 103درصدی سرمایه گذاری

Image result for ‫قوانلو رئیس سازمان صنعت و معدن گلستان‬‎

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: با وجو مشکلات فراوان اقتصادی در کشور، گلستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید به تولید ککندگان مقام سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، حسینقلی قوانلو  صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: سال 95 به رغم تعیین سهمیه 422 میلیاردتومانی برای استان، 739 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده بود و سال 96 نیز 950 میلیاردتومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد که نتیجه این تسهیلات را در کاهش نرخ بیکاری استان در سال 97 می توان مشاهده کرد.

وی افزود: حجم سرمایه گذاری در رابطه با بهره برداری از واحد های تولیدی در سال 97 به 563 میلیارد تومان رسید که نشان از رشد 103 درصدی سرمایه گذاری در استان را دارد.

قوانلو ادامه داد: صدور پروانه 203 درصد رشد داشته است و در رابطه با ارزش افزوده گلستان سال گذشته رتبه 18 کشوری را در این رابطه به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه تا کنون 8 زار و 500 پروانه کسب صادر شده، گفت: این رقم نسبت به سال گذشته افزایش 2 درصدی داشته است و هم اکنون تعداد واحد های صنفی به 60 هزار واحد رسیده است.

قوانلو در رابطه با احیای واحدهای نیمه تعطیل در گلستان هم گفت: برای حمایت از این واحد ها اقدامات خوبی انجام گرفته است و در دو سال اخیر 65 واحد تولیدی و صنعتی در استان که بنا به هر دلیلی تعطیل بودند با حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، فعالیت خود را از سرگرفتند و بیش از 900 نفر نیز بر سر کار خود برگشتند.در برنامه ابلاغی امسال نیز احیای 50 واحد صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به ایجاد  حدود 26 هزار و 600 فرصت شغلی در استان اظهار کرد: حدود 30 درصد کل اشتغال ثبت شده در استان مربوط به بخش صنعت استان است و سال گذشته نیز هشت هزار و 879 شغل در بخش صنعت، معدن و تجارت ایجاد شد و در سامانه رصد به ثبت رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه در رابطه با خسارت های ایجاد شده ناشی از سیل به واحد های تولیدی آسیب دیده هم گفت: طبق برآورده های انجام شده 244 میلیارد تومان خسارت به واحد های تولیدی وارد آمده است و تعداد 9 هزار و 300 شغل در استان از بین رفت  و حدود دو هزار و 600 نفر از این افراد در حال دریافت بیمه بیکاری هستند و بخشی هم از بیمه برخوردار نیستند.

به گفته قوانلو سال گذشته نرخ بیکاری استان از 12.2 درصد به 9.7 درصد رسیده بود اما در بهار امسال دوباره نرخ بیکاری استان به 11 درصد افزایش یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین با بیان اینکه پیگیر مطالبات خسارت ناشی از سیل هستیم گفت: بعد از اعلام برآورد خسارت ها تا کنون هیات وزیران مصوبه پرداخت این خسارت ها را تصویب نکرده و با پیگیری های مکرر به دنبال تصویب سریع این مصوبه و پرداخت به تولید کنندگان هستیم.

  18 تیر 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62459
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام