رئیس اتاق بازرگانی گرگان:
دستگاه‌های اجرایی گلستان نقشه راه و برنامه‌ای برای رونق تولید ندارند

Image result for ‫علی محمد چوپانی رئیس اتاق بازرگانی گرگان‬‎

رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: از ابتدای سال منتظر هستیم تا دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود را در زمینه رونق تولید رونمایی کنند اما حرف‌های مسئولان همان صحبت‌های قدیمی است و برنامه‌ای که گویای عزم دستگاه برای رونق تولید باشد، مشاهده نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، علیمحمد چوپانی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن اظهار کرد: سیاست‌های جدید نظام بانکی، وزارت اقتصاد و دارایی و انور مالیاتی مبتنی بر شفاف‌سازی است و واحدهای تولیدی باید گزارش‌های حسابرسی خود را به دقت تهیه کنند تا براساس آن اعتبارسنجی شود که بتوانند طبق آن از تسهیلات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید نقشه راه رونق تولید را ارائه دهند، گفت: از ابتدای سال منتظر هستیم تا دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود را در زمینه رونق تولید رونمایی کنند اما حرف‌های مسئولان همان صحبت‌های قدیمی است و برنامه‌ای که گویای عزم دستگاه برای رونق تولید باشد، مشاهده نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان بیان داشت: ما به عنوان واحدهای تولیدی که سربازان اقتصادی هستیم آمادگی داریم تا هر نقشه راهی را که دارای مزیت اقتصادی باشد و سبب سرعت بخشی در امر سرمایه‌گذاری شود، استفاده و اجرایی کنیم.

وی با اشاره به رشد شاخص‌های اقتصادی استان در سال‌های اخیر گفت: در حوزه صنعت و معدن همه مسئولان برای حمایت از تولیدکنندگان پای کار هستند و این را می‌توان در رشد شاخص‌های صنعتی و اقتصادی مشاهده کرد.

چوپانی در بخش دیگر سخنان خود به افزایش نرخ تورم و اثرات آن بر واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: افزایش نرخ تورم، نقدینگی واحدهای تولیدی را دچار مشکل کرده است. از سال 91 تاکنون 1200 درصد تورم در سرمایه گذاری ارزی و 1000 درصد در سرمایه‌گذاری ریالی تورم داریم که کار را برای تولیدکنندگان سخت کرده است.

وی به ارزیابی مجدد واحدهای تولیدی اشاره کرد و بیان داشت: همه واحدهای تولیدی باید به قیمت روز ارزیابی شوند تا در تامین وثیقه‌های بانکی برای دریافت تسهیلات دچار مشکل نشوند.

چوپانی ادامه داد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید باید کمک کنند از محل این تسهیلات واحدهایی که تعطیل هستند یا در تامین سرمایه در گردش دچار مشکل هستند، وارد چرخه تولید شوند.

وی گفت: درسیل اخیر برخی واحدهای تولیدی دچار خسارت شدند و دولت قول جبران را داده بود اما با گذشت سه ماه هنوز اتفاقی نیفتاده است. در این شرایط بانک‌ها با فریز کردن بدهی‌ها، بخشودگی جرایم و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از تولید حمایت کنند.

  26 تیر 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62501
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام