مديركل راه وشهرسازي استان گلستان :
ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن به زودی در استان آغاز میشود

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در برخی از شهرهای استان گلستان در هفته آینده خبر داد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، مهندس "حسین محبوبی " درگفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل بیان داشت : وزارت راه و شهرسازی در تازه ترین اقدام خود در حوزه مسکن طرح ((اقدام ملی تامین مسکن )) را در سطح 10 استان کشور آغاز نموده است که استان گلستان نیز جزو این طرح می باشد.

وی شرایط متقاضیان در طرح مسکن ملی را مورد توجه قرار داد و گفت :در این طرح چهار شرط اصلی تاهل فاقد مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه دار و داشتن 5 سال سابقه سکونت در شهر لحاظ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان خاطر نشان کرد: توانایی تامین هزینه ساخت مسکن به غیر از تسهیلات بانک و امکان سپرده گذاری 300 میلیون ریال در بانک مسکن به منظور اطمینان از توانایی متقاضی از دیگر شرط های ثبت نام است و زنان خود سرپرست نیز باید حداقل 35 سال سن داشته باشند تا بتوانند دراین طرح نام نویسی کنند.

 وی تعهد مرحله نخست این طرح را در استان گلستان 1760 واحد دانست و افزود: از این تعداد 1000 واحد در گرگان، 200 واحد در گنبد، 200 واحد در بندر ترکمن، 60 واحد در آق قلا و 300 واحد در آزادشهر می باشد و این تعداد در مرحله بعدی طرح افزایش و در صورت حل شدن مسکن زمین، تعداد شهرهای بیشتری را در استان در بر خواهد گرفت .

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان میزان تسهیلات طرح اقدام ملی را 75 میلیون تومان و نرخ سود بازپرداخت آن را 18 درصد اعلام و افزود: دراین طرح دوره ساخت خانه ها حداکثر دو سال است و بعد از آن پرداخت اقساط شروع می شود که دوره زمانی باز پرداخت آن حدود 10 سال می باشد .

 این مقام مسئول افزود: زمین های دولتی که در اختیار این طرح قرار گرفته با قیمت تمام شده به متقاضیان عرضه میشود و البته متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که خودشان برای ساخت خانه، زمین دارند، در اولویت قرار خواهند گرفت، چرا که زمین های دولتی در اختیار این طرح محدود می باشد.

وی ادامه داد: اگر مقدار متقاضیان مسکن ملی از سهمیه در نظر گرفته شده بیشتر باشد اولویت بندی از طریق قرعه کشی رایانه ای انجام می شود.

محبوبی در انتها بیان داشت: سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن بزودی رونمایی و اعلام عمومی می گردد.

  17 آبان 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62925
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام