رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان خبر داد:
ابلاغ دستورالعمل صدور جواز تأسیس و پروانه بهره برداری برای فعالیت استخراج رمز ارز

https://media.mehrnews.com/d/2019/10/07/3/3260035.jpg

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از ابلاغ دستورالعمل صدور جواز تأسیس و پروانه بهره برداری برای فعالیت استخراج رمز ارز خبر داد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، حسین طلوعیان گفت: در راستای اجرای تصویب‌نامه شماره ۵۸۱۴۴/ت۵۵۶۳۷هـ مورخ 13/۵/1398 هیات محترم وزیران در خصوص صدور مجوز برای فعالیت در حوزه استخراج رمز ارز و با هدف ساماندهی و شفاف سازی فعالیت در حوزه استخراج رمز ارز، ضوابط و شرایط صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری برای تولید یا استخراج رمز ارز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و ابلاغ گردید .

وی گفت: در دستورالعمل صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری صادر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فعالیت استخراج رمز ارز، بر مواردی چون ضرورت رعایت قوانین و مقررات مربوط به احداث و بهره برداری از واحدهای استخراج کننده رمز ارز توسط دریافت کنندگان جوازهای تاسیس و پروانه بهره برداری، صدور پروانه بهره برداری برای شخص حقیقی و حقوقی، الکترونیکی بودن فرآیندها ، لزوم داشتن و فعال بودن شناسه کسب و کار برای یکپارچه سازی اطلاعات و خدمات تاکید شده است.

به گفته وی، مطابق آئین نامه فرآیند ماینینگ رمز ارز‌ها، استفاده از رمزارز‌ها صرفاً با قبول مسئولیت خطرپذیری (ریسک) از سوی متعاملین صورت می‌گیرد و مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی نبوده و استفاده از آن در مبادلات داخل کشور مجاز نیست.

وی گفت: تامین برق متقاضیان استخراج رمزارز‌ها صرفاً با دریافت انشعاب برق از شبکه سراسری یا احداث نیروگاه جدید خارج از شبکه سراسری صورت می‌گیرد و تعرفه برق متقاضیان استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده رمز ارز‌ها (ماینینگ) با قیمت متوسط ریالی برق صادراتی با نرخ تسعیر سامانه نیما که توسط وزارت نیرو تعیین و اعلام می‌گردد، محاسبه و اعمال خواهد شد.

طلوعیان گفت : تعرفه سوخت گاز مورد نیاز متقاضیان استفاده‌کننده از برق تولیدی خارج از شبکه وزارت نیرو، با قیمت هفتاد درصد (۷۰%) متوسط ریالی گاز صادراتی با نرخ تسعیر سامانه نیما است و تعرفه سوخت مایع نیز با قیمت متوسط ریالی سوخت مایع صادراتی با نرخ تسعیر سامانه نیما که توسط وزارت نفت تعیین و اعلام می‌گردد، محاسبه و اعمال خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان افزود: استفاده از انشعاب برق و گاز جهت استخراج رمزارز‌ها (ماینینگ) صرفاً با ارایه مجوز‌های تعیین‌شده در این تصویب‌نامه مجاز بوده و هر گونه استفاده از انشعاب برق و گاز مصرف خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی و سایر مصارف برای استخراج رمزارز‌ها (ماینینگ) ممنوع می باشد .

وی گفت : مراکز استخراج رمزارزها، به عنوان واحد تولیدی صنعتی شناخته‌شده و مشمول مقررات مالیاتی بوده و در صورتی که محصول خود را صادر و ارز حاصل از آن را بر اساس ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند، مشمول مالیات با نرخ صفر خواهند بود.

  2 آذر 1398
بخش : اقتصادی
کد خبر: 62951
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام