نظارت ویژه استاندارد بر بازار گلستان در ماه رمضان

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1399/2/12/11816403_995.jpg

مدیرکل استاندارد گلستان از نظارت استاندارد بر اقلام پر مصرف ماه مبارک رمضان در طرح ویژه رمضان خبر داد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، محمود فرمانی مدیرکل استاندارد گلستان گفت: به منظور تامین ایمنی و سلامت مصرف کنندگان، سالم سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالا‌های بدون کیفیت و فاقد نشان استاندارد، همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اداره کل استاندارد گلستان مانند سال‌های گذشته، تیم‌های بازرسی را به مراکز عرضه، توزیع و فروش اعزام کرد تا فراورده‌های مشمول استاندارد اجباری، به ویژه آن دسته از اقلامی که در این ماه، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند را کنترل کند.

دبیر شورای استاندارد گلستان با بیان این مطلب که تیم‌های بازرسی، متشکل از ۲۰ نفر از کارشناسان استاندارد هستند گفت: این طرح تا پایان ماه مبارک ادامه دارد و عمدتاً کالا‌های پرمصرف ویژه این ماه از قبیل فرآورده‌های لبنی، قند و شکر، آرد گندم و برنج، زعفران، خرما، چای و محصولات شوینده و بهداشتی، مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد.

فرمانی ضمن اعلام این موضوع که: کالا‌های غیر استاندارد شناسایی شده در این طرح، جمع آوری می‌شود و با عرضه کنندگان متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد؛ افزود: در صورت مشاهده کالا‌های فاقد نشان استاندارد نیز، از خرید و فروش آن کالا جلوگیری می‌شود و به سایر استان‌ها اطلاع رسانی می‌شود تا اقدام مشابه انجام دهند.

به گفته فرمانی، در صورت شناسایی کالا‌های دارای نشان جعلی استاندارد، علاوه بر موارد ذکر شده، پیگیری حقوقی صورت می‌گیرد و فهرست این کالا‌ها به سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ارسال می‌شود تا از سوی این دستگاه‌ها نیز اقدام مقتضی صورت گیرد.

مدیر کل استاندارد گلستان ضمن یادآوری این مطلب که شهروندان می‌توانند با ارسال کد ده رقمی مندرج زیر نشان استاندارد حک شده روی محصولات، به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، از اصالت آن نشان استاندارد، اطلاع حاصل کنند؛ از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده کالا‌های غیر استاندارد، موضوع را از طریق تلفن ۱۵۱۷ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷، با استاندارد در میان بگذارند.

  12 اردیبهشت 1399
بخش : اقتصادی
کد خبر: 63406
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام