مدیرکل استاندارد گلستان خبر داد:
فرایند انتخاب تولیدکنندگان نمونه استانی و ملی آغاز شد

مدیرکل استاندارد گلستان از آغاز فرایند انتخاب واحد تولیدی نمونه استانی و ملی سال 99 خبر داد.

 

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، محمود فرمانی با یادآوری این موضوع که هر ساله در آئین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در کشور و در استان، تولیدکنندگان نمونه ملی و استانی، شناسایی، معرفی و تقدیر می شوند؛ اظهار داشت: فرایند انتخاب واحد نمونه سال 99 نیز از تاریخ 20/03/99 از طریق سامانه نظارت بر اجرای استاندارد (سینا) آغاز شده و آماده بهره برداری توسط واحدهای تولیدی علاقمند به شرکت در این فرایند می باشد.
وی تصریح کرد: اين فرایند در سامانه سینا در سه مرحله خوداظهاری واحد تولیدی، بررسی و صحه گذاری یا تغییر امتیاز توسط استان و بررسی و صحه گذاری یا تغییر امتیاز توسط ستاد انجام می شود که در مراحل اولیه نیازی به تهیه و تنظیم مستندات کاغذی نیست اما در صورت لزوم در مراحل پایانی ممکن است اصل مستندات بارگذاری شده در سامانه سینا، از واحد تولیدی درخواست شود.
دبیر شورای استاندارد گلستان در مورد ضوابط و شرایط حضور واحدهای تولیدی استان در این فرایند گفت: واحدهایی که دارای تعدادی فرآورده مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد باشند، صرفا در صورتی می توانند در فرآیند انتخاب واحد نمونه حضور یابند که برای همه فرآورده های مذکور، پروانه کاربرد علامت استاندارد را دریافت کرده و برای فرآورده هایی که در بازه زمانی کمتر از یکسال، مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد شده است تشکیل پرونده داده باشند. 
فرمانی با اشاره به دیگر ضوابط و شرائط لازم جهت مشارکت واحدهای تولیدی در فرایند انتخاب واحد نمونه گفت: حداقل 3 دوره متوالی نتیجه آزمون و 2 دوره بازرسی فنی برای تمامی فرآورده ها، برطرف کردن عدم انطباق های اعلام شده به واحد تولیدی در بازرسی های فنی توسط واحد تولیدی با تایید اداره کل استان، عدم اعلام جرم علیه واحد تولیدی، استقرار ضوابط و مقررات فرایندها و سامانه های انرژی بر صنعتی صنایع مشمول مقررات اجرای اجباری استانداردهای معیار مصرف انرژی در فرایندهای انرژی بر و ... از دیگر ضوابط و شرایط لازم می باشد.
به گفته وی استمرار در حفظ پروانه کاربرد علامت استاندارد براي فرآورده مورد ارزیابی (عدم ابطال یا تعلیق)، میزان صادرات واحد تولیدي، کامل بودن آزمایشگاه واحد تولیدي، عدم وجود نقص بحرانی و عمده در سنوات قبل براي فرآورده مورد ارزیابی، مشارکت واحد تولیدي در تدوین و تجدید نظر استاندارهاي ملی در رشته صنعتی مربوطه و دارا بودن پروانه استاندارد تشویقی از دیگر شاخص‌های مورد بررسی برای انتخاب واحد تولیدی نمونه است.
مدیرکل استاندارد گلستان اضافه کرد: دارا بودن گواهینامه‌های رسمی سیستم مدیریت معتبر در سطح ملی و بین‌المللی، میزان فعالیتهای آموزشی واحد تولیدی، حضور مستمر مدیر کنترل کیفیت در واحد تولیدی، ارتقاء سطح فناوری، تكنولوژي و چگونگي روش ساخت و تولید و دارا بودن مدارک و شواهدی مبني بر انجام کار تحقیقاتی مرتبط با ارتقاء كيفيت رشته صنعتي مورد نظر در طول دوره ارزيابي از دیگر معیارهایی است که در امتیازدهی واحدهای تولیدی لحاظ می‌شود.
فرمانی در پایان خاطر نشان کرد: پس از بررسی مستندات ارائه شده،  بر اساس امتیاز کسب شده، واحدهای برتر جهت انتخاب به عنوان نمونه کشوری به سازمان ملی استاندارد ایران معرفی می شوند.

  27 خرداد 1399
بخش : اقتصادی
کد خبر: 63513
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام