تقریب مذاهب بزرگ ترین سرمایه اجتماعی استان گلستان است /دانشگاه مذاهب اسلامی در خط مقدم جبهه فرهنگی تقریب است

حجت الاسلام و المسلمین رجنی مسول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه گنبد و حجت الاسلام سیدخلیل صفی الحسینی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبد کاووس و چند تن از مسئولین فرهنگی این شهرستان روز گذشته در دانشگاه مذاهب اسلامی حضور یافتند و ضمن آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید این دانشگاه ،آمادگی خود را برای همکاری های فرهنگی در حوزه تقریب مذاهب اسلامی اعلام نمودند.

به گزارش گلستان فردا، در این دیدار دکتر بیارجمندی با اشاره به سوابق علمی و فعالیت ها در ستاد استانداری گلستان و نیز فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در چند سال اخیر ؛ حوزه تقریب اقوام و مذاهب در استان گلستان را جزو برجسته ترین سوابق کاری خود دانستند که همه آنرا پای کار دانشگاه مذاهب اسلامی واحد گنبد کاووس و همچنین همه دستگاه های ذیربط همکار در حوزه تقریب مذاهب اسلامی آورده است.

وی با اشاره به جبهه‌بندی های سخت و نرم کشورهای عنود و عناصر نیابتی آن در چند سال اخیر و تحرکات ویژه آنان در فضای مجازی علیه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی یعنی تقریب اقوام و مذاهب اسلامی ،تشکیل جبهه فرهنگی تقریب را در استان گلستان و منطقه شرق آن ضروری دانستند.

دکتر بیارجمندی در همین ارتباط با اشاره به این فراز از بیانات امام خامنه ای در اردیبهشت سال ۹۲  که فرمودند :" ما اگر بخواهیم در مقابل این جبهه کار کنیم، هم باید تنوع داشته باشیم ، هم ابتکار داشته باشیم، هم باید انگیزه داشته باشیم، هم باید برنامه داشته باشیم؛ کارمان برنامۀ هدایت شده باشد. و این نمی شود مگر با "تشکیل جبهه". این طرف هم بایستی جبهه تشکیل داد. از افراد و حتی مجموعه ها، به تنهایی کار بر نمی آید، باید یک کار وسیع جبهه ای انجام داد.این کار هم جز با حضور مردم امکان ندارد؛ یعنی ابتکارات مردم خیلی از کارها را می کند."

دانشگاه مذاهب اسلامی استان را بعنوان  پرچمدار علمی ، پژوهشی و اندیشه ورزی تقریب مذاهب در خط مقدم این جبهه فرهنگی دانستند و بر اهمیت وحدت رویه مشترک هم افزا در اجرای برنامه ها و طرح های تقریب اقوام و مذاهب از جمله در حوزه آموزشی ، اندیشه ورزی و پیوست نگاری تقریب تاکید ورزیدند.

وی در پایان افزود: استانی هستیم که تقریب اقوام و مذاهب بزرگترین سرمایه اجتماعی و فرهنگی آن است و اگر در حفظ و تقویت این سرمایه دچار غفلت در برابر تحرکات جبهه دشمنان شویم و عقب ماندگی های فعالیت های جبهه ای خودمان را جبران نکنیم؛ هزینه های آن را باید در جای دیگر بپردازیم.

  14 اردیبهشت 1400
بخش : فرهنگی
کد خبر: 64322
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام