تصمیم جنجالی هیئت فوتبال استان گلستان

https://static1.mojnews.com/thumbnail/DrjS6Vyf8sJh/vCgP0qziqlu7mxZapfED8JOntVHTpFuUe71-mRNYNMTSTLQyPg_0z76brFma6tICmlZy5b4kpFjp1XkSIz4bCYFqRDmw-xVOzy2zVlctXB3lIGnrSrmC-A,,/%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87+%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%85+%D9%84%DB%8C%DA%AF+%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1.jpg

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ لیگ برتر فوتبال استان با تصویب هئیت رئیسه فوتبال ده تیمی شد و بنا شده در فصل جدید رقابت‎های لیگ برتر فوتبال استان با 10 تیم برگزار شود.

استقلال علی‎آباد کتول، پدیده گنبدکاووس، دهیاری آرخ گلدشت، عقاب گنبد کاووس، بهسازان گرگان، استقلال بندرگز تیم‎های دوم تا هفتم لیگ برتر استان در سال گذشته به همراه تیم‎های نقش گنجینه گرگان و بیست و دو بهمن بندرترکمن که از لیگ یک به لیگ برتر استان صعود کردند هشت تیم قطعی هستند که در فصل آینده در لیگ برتر استان حضور خواهند داشت.
بنا است یک دوره مسابقه نیز بین تیم شاهین بندرگز، شهید آسیابی کلاله که تیم‎های هشتم و نهم لیگ برتر و استقلال سرکلاته تیم سوم لیگ دسته یک استان برگزار شود و از این سه تیم دو تیم در لیگ برتر استان گلستان حضور یابند.
اما مالک تیم فوتبال شاهین بندرگز که تیم هشتم لیگ برتر استان گلستان در فصل قبل بوده نسبت به این اقدام گلایه دارد.
«بادی» مالک تیم فوتبال شاهین بندرگز می‎گوید: جلسه‎ای را معاون هیئت فوتبال استان گلستان برگزار کرد و تصمیم بر این شده که شاهین بندرگز و شهید آسیابی کلاله که تیم‎های هشتم و نهم جدول لیگ برتر استان بودند با تیم سوم دست یک استان رقابت کنند و دو تیم از سه تیم به لیگ برتر استان صعود کنند و ما نسبت به این تصمیم اعتراض داریم.
وی تصریح کرد: بنا است دو تیم به لیگ برتر اضافه شود و وقتی که دو تیم به سهمیه استان اضافه می‎شود به تبع نباید دو تیم از لیگ برتر فوتبال استان حذف شود و باید یک تیم سقوط کند و تیم آخر است که با تیم سوم لیگ یک که تنها 6 تیم در آن حضور دارد بازی پلی‎آف را برگزار کنند.
مالک تیم فوتبال شاهین بندرگز ادامه داد: تیم فوتبال شاهین بندرگز یکی از قدیمی‎ترین تیم لیگ استان گلستان بوده که همیشه در لیگ برتر حضور داشته و امسال بنا به شرایط جایگاه خوبی را نتوانسته در لیگ برتر استان بدست بیاورد.
بادی افزود: ما نسبت به این تصمیم هیئت رئیسه فوتبال اعتراض داریم تصمیم گرفتیم دو تیم به لیگ برتر فوتبال اضافه شود و لذا تنها باید یک تیم از لیگ برتر فوتبال استان حذف می‎شد.
وی با بیان اینکه هیچ جای دنیا نبوده که دو لیگ تیم برتر با یک تیم دسته یک بازی کنند تا دو تیم صعود کنند، افزود: تصمیم‎گرفتیم دو تیم به لیگ برتر استان اضافه شود و بر اساس آیین‎نامه اگر تیم دارایی بندرگز به لیگ دوم کشور صعود نمی‎کرد تنها یک تیم از لیگ برتر استان سقوط می‎کرد و این نظر منطقی است.
مالک تیم فوتبال شاهین بندرگز یادآور شد: از آنجایی که تیم دارایی بندرگز صعود کرده تنها یک تیم سقوط کرده است، تا پارسال این قانون وجود نداشت و امسال این قانون را گنجانده تا این اتفاق بیفتد.
بادی افزود: بدون تصمیم گروهی را در نظر بگیرید پس از جلسه با ما سریعا این تصمیم را اطلاع‎رسانی کردیم و این تصمیم منطقی نیست که دو تیم لیگ برتری با یک تیم لیگ یک بازی کنند و دو تیم صعود کنند.
«مرتضی شکی» دبیر هیئت فوتبال استان گلستان نیز در این باره می‎گوید: بر اساس تصمیمی که در هیئت رئیسه فوتبال استان گلستان گرفته شده بنا است که تیم‎های هشتم و نهم لیگ برتر فوتبال با تیم سوم لیگ یک مسابقه دهند و در نهایت دو تیم به لیگ برتر فوتبال استان صعود کند.
وی تصریح کرد: در سال‎های گذشته هیئت‎های مختلف دیده شده تیم‎هایی را به لیگ‎های بالادستی اضافه کردند و یا تیم‎هایی سقوط کردند مجداد در آن لیگ حفظ کردند و در بیش از 10 سال گذشته این اتفاق افتاده و ما معترض بودیم.
دبیر هیئت فوتبال استان گلستان ادامه داد: ما همیشه در بحث توسعه فوتبال در رده‎های سنی صحبت کردیم و اعلام کردیم و مدعی هستیم که تیم‎های و روزشکاران سازمان یافته افزایش یافته و باید برای این ورزشکاران و تیم‎ها فکری کنیم.
شکی با بیان اینکه تیم دارای گز به لیگ دو کشور صعود کرده و لیگ برتر استان هشتیمی باقی مانده است، افزود: جدول مسابقات ما 9 تیم بوده و تیم دارای گز به لیگ دوم صعود کرده است و تعداد نیاز ما بیش از این است و بنا است تیم‎ها لیگ برتر فوتبال استان را بیشتر کنیم و دو تیم بنا بود که به لیگ برتر اضافه شود و لیگ را با 10 تیم برگزار کنیم.
وی افزود: تیم شهید آسیایی کلاله و شاهین بندرگز در انتهای تیم قرار گرفتند و باید به لیگ یک سقوط می‎کردند و دو تیم نیز از لیگ یک به لیگ برتر صعود کردند و تیم شاهین بندرگز اعتقاد داشتند چون امتیاز بیشتری نسبت به تیم شهید آسیابی دارند باید تیم شهید آسیابی و استقلال سرکلاته بازی کنند و ما در لیگ برتر استان باقی بمانیم.
دبیر هیئت فوتبال استان گلستان افزود: بر اساس دستورالعمل این دو تیم به لیگ یک سقوط کردند و باید فرصتی برای لیگ یک نیز قائل شویم و باید سه تیم با هم مسابقه دهند و دو تیم به لیگ برتر استان صعود کنند.
شکی افزود: بر اساس آیین‎نامه مسابقه دو تیم از لیگ برتر استان سقوط می‎کرد و هیئت رئیسه فوتبال استان مطابق بر اساس اختیارات خود این موضوع را می‎تواند تصمیم‎ بگیرد.

  2 تیر 1398
بخش : ورزشی / فوتبال و فوتسال
کد خبر: 62363
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام