رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:
بیماری سرطان در مردان گلستانی شایع‌تر از زنان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از مجموع آمار مبتلایان به سرطان در استان، 47 درصد زن و 53 درصد مرد هستند.

دکتر عبدالرضا فاضل در همایش استانی مبارزه با سرطان در گرگان اظهار کرد: هدف اصلی دانشگاه علوم پزشکی و حوزه بهداشت در مبارزه با سرطان، آموزش است و باید با آموزش نگرانی بیماران را کم کنیم.

وی بیان کرد: شیوع این بیماری در کشور 140 در 100 هزار نفر است و این آمار در استان گلستان 150 در 100 هزار نفر است. در کشورهای پیشرفته میزان شیوع بیماری سرطان 250 در 100 هزار نفر است.

فاضل با بیان اینکه هم اینک استان گلستان در دو سرطان مری و معده در کمربند جهانی سرطان است، گفت: از زمان تشکیل کوهورت در شهرستان گنبد کاووس در ثبت بیماری سرطان در کشور پیشرو هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: دلیل افزایش سرطان معده در 10 سال اخیر، تغذیه و به خصوص مصرف بیش از حد چربی است.

وی با تاکید بر اینکه سبک زندگی مردم و عادات بد غذایی باید در استان تغییر کند، تصریح کرد: تشخیص زودهنگام و غربالگری در مراکز بهداشتی و درمانی از عوامل موثر بر پیشگیری و درمان سرطان است.

فاضل یادآور شد: از مجموع آمار مبتلایان به سرطان در استان،‌ 55 درصد مردم مبتلا به این بیماری در مناطق شهری و 45 درصد مردم در روستاها زندگی می کنند.

  2 بهمن 1397
بخش : سلامت
کد خبر: 60969
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام