کمبود امکانات پرستاران غرب گلستان در مواجهه با ویروس کرونا

https://media.khabaronline.ir/d/2020/02/23/3/5349805.jpg

رئیس سازمان نظام پرستاری غرب گلستان از عدم امکانات و تجهیزات کافی برای حفظ سلامت پرستاران این منطقه خبر داد.

کیوان مقدم رئیس سازمان نظام پرستاری غرب گلستان در گفتگو با خبرنگار ساجد خبر گفت : در پی  شیوع بالای بیماری کوئید19 ، تمامی ظرفیت تخت های بیمارستان های غرب استان گلستان به بیمارانی با مشکل تنگی نفس،تب و سندرم حاد تنفسی مشکوک به کرونا اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: در همین راستا  پرستاران به عنوان ارائه دهندگان خدمت در بالین  در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند که متاسفانه حجم بالای مراجعین بیمارستانی باعث افزایش دفعات مواجهه پرستاران با بیماران مشکوک به کرونا می شود.

مقدم در ادامه با اشاره به نیاز  تجهیزات کافی و استاندارد حفاظت فردی برای ایمنی جان پرستاران  گفت : در حال حاضر در هیچ یک از بیمارستان های غرب گلستان تجهیزات استاندارد بخصوص ماسک n95 و کیت های محافظتی مخصوص کرونا کافی نیست و همین عامل  به خطر افتادن جان پرستاران و ایجاد موانع جدی برای خدمت رسانی به بیماران می شود.


رئیس  سازمان نظام پرستاری غرب گلستان گفت: با وجود پیگیری های  انجام شده متاسفانه هنوز هم مشکل کمبود نیرو و تجهیزات استاندارد حفاظت فردی از مهمترین چالش های بیمارستان ها شده است.

مقدم با اشاره به توجه مسئولین برای تامین امکانات کادر درمان گفت: از مسئولین در خواست می کنم  برای نجات جان پرستاران و کادر درمان  پیرامون مدیریت بحران در بیمارستان ها ، در بخش تامین تجهیزات استاندارد و ارسال امکانات نظارت و همکاری بیشتری داشته باشند.

 

عباس البرزی

  21 اسفند 1398
بخش : سلامت
کد خبر: 63302
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام