رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان:
7 شهرستان استان گستان در وضعیت سفید از لحاظ شیوع کرونا قرار دارند

https://www.mashrooteh.com/wp-content/uploads/2020/03/fazel.pg_.jpg

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در گلستان گفت: در حال حاضر ۷ شهرستان استان در وضعیت سفید قرار دارند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، دکتر عبدالرضا فاضل افزود: با مدیریت خوب اعضای ستاد کرونا استان و به خصوص استاندار پرتلاش گلستان و زحمات کادر بهداشت و درمان و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم بندرگز، خوشبختانه اوضاع در این شهرستان پس از چندین ماه که قرمز بود زرد شد.

وی با شاره به این موضوع که هنوز موج سوم شیوع کرونا که در بسیاری از استان‌ها اتفاق افتاده در استان گلستان شروع نشده است، تاکید کرد: مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و عدم برگزاری تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی می‌توانند جلوی این اتفاق را بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر از مجموع 14 شهرستان، 7 شهرستان در وضعیت سفید هستند و در 7 شهرستان دیگر وضعیت زرد است.

وی بیان داشت: براساس آخرین آمار مبتلایان و تعداد بستری‌ها شهرستان‌های آق قلا، بندر ترکمن، علی آباد کتول، کردکوی، گمیشان، مراوه تپه و مینودشت در شرایط سفید قرار دارند.

وی گفت: ما بقی شهرستان ها از جمله گرگان و گنبدکاووس در وضعیت زرد از لحاظ شیوع کرونا قرار دارند.

وی بیان داشت: اکنون تعداد بیماران بستری به کرونا در مراکز درمانی استان نسبت به هفته قبل کاهش یافته اما یک سوم این بیماران در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

دکتر فاضل در این راستا تصریح کرد: هم اکنون، تعداد 195 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 61 بیمار در بخش مراقبت های ویژه و 29 بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

شایان ذکر است: تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا در استان گلستان از اول اسفند ماه سال گذشته تا به امروز، 20 هزار 724 نفر بوده است.

  13 مهر 1399
بخش : سلامت
کد خبر: 63858
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام