شمارش معکوس برای صفر کردن پرونده‌های مسن در محاکم گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اسفند آخرین مهلت محاکم گلستان برای تعیین تکلیف پرونده‌های مسن است.

به گزارش گلستان فردا، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه ویدئوکنفرانسی با قضات رامیان و خان ببین با اعلام این خبر گفت: در پرونده‌های مسنی هم که امکان صدور رای آن تا پایان اسفند نباشد، قضات مکلفند علت را مکتوب اعلام کنند.

هادی هاشمیان در ادامه این جلسه بر افزایش ارجاع پرونده از دادگاه و دادسرا به شورای حل اختلاف تاکید کرد و گفت: از افزایش ورودی پرونده در شعب صلحی استقبال می‌کنیم و آمار‌ها نشان می‌دهد درصد قابل توجهی از پرونده‌های ارسالی به این شعب با سازش و آشتی طرفین ختم به خیر می‌شود.

او تاکید کرد: دادسرا‌ها و محاکم پرونده‌های تهدید و توهین را ثبت نکنند و به شورای حل اختلاف ارجاع کنند.

هاشمیان بر اهمیت نظارت بر زیرمجموعه هم تاکید کرد و گفت: علاوه بر رئیس دادگستری و دادستان باید قضات هم بر کارکنان دفاتر نظارت کنند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری هم در این جلسه با اشاره به این که بیشترین آرای نقض شده در محاکم تجدیدنظر استان مربوط به قرار‌های صادر شده در محاکم بدوی است از قضات خواست: در نشست‌های قضایی، برای رسیدن به رویه واحد در صدور قرار‌ها بحث و تبادل نظر کنند.

محمود اسپانلو افزود: خوشبختانه با تلاش کارکنان قضایی و اداری ورودی پرونده دادسرای شهرستان رامیان ۱۱ درصد از مدت مشابه پارسال کاهش یافت و مدت زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب اجرای احکام هم ۶۲ روز کمتر شده است.

ممنوعیت ارجاع پرونده به کارشناسانی که در مهلت تعیین شده اعلام نظر نمی‌کنند، کاهش هزینه، استفاده بیشتر از پست قضایی برای مراسلات درون استانی از جمله موارد طرح شده از سوی معاونان دادگستری استان در جلسه امروز بود.

جلسه آسیب شناسی عملکرد و برنامه‌های حوزه قضایی رامیان و خان ببین در ادامه سلسله جلسه‌های بررسی حوزه‌های قضایی استان برگزار شد.

  11 اسفند 1399
بخش : قضاییه / جامعه
کد خبر: 64062
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام