رئیس کل دادگستری گلستان اعلام کرد:
افزایش نظارت بر ساخت‌وسازهای گلستان در نوروز / مدیران، کم کاری کنند اعلام جرم می کنیم

افزایش نظارت بر ساخت‌وسازهای گلستان در نوروز / مدیران، کم کاری کنند اعلام جرم می کنیم

رییس کل دادگستری گلستان از افزایش نظارت بر ساخت و ساز و تغییر کاربری ها در نوروز امسال خبر داد.

به گزارش گلستان فردا، هادی هاشمیان در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال استان که با موضوع بررسی کاهش دست اندازی های احتمالی به منابع طبیعی در نوروز امسال برگزار شد ، گفت: سودجویان از فرصت نوروز برای ساخت و ساز های غیرمجاز در عرصه های ملی و منابع طبیعی و تغییرکاربری ها استفاده می کنند و باید گشت های نظارتی منابع طبیعی ، امور اراضی ، امور آب و محیط زیست نوروز امسال پررنگ تر از سال های گذشته در عرصه های تکلیفی خود حضور داشته باشند .

هاشمیان گفت: قضات کشیک نیز در سراسر استان آماده اند تا در صورت نیاز دستورقضایی برای قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز و برخورد بامتخلفان را صادر کنند .

رئیس کل دادگستری گلستان باتاکید بر این که هیچ عذری از دستگاه ها برای کم کاری یا دیر برخورد کردن با متخلفان پذیرفته نیست افزود: دادستان ها مکلفند برای مدیرانی که در این زمینه کم کاری کنند به اتهام ترک فعل ، اعلام جرم کنند .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: متاسفانه امروز دست زمین خواران و سودجویان بر گلوی رودخانه زیارت فشرده می شود و هر روز با خاک ریزی در حریم آن عرصه را بر رودخانه تنگ تر می کنند  و مسئولان مربوطه هم یا برخورد  نمی کنند و یا به تذکر و ارسال گزارش به دادستانی بسنده می کنند در حالیکه امور آب منطقه ای بدون نیاز به تشکیل پرونده و شکایت، می تواند بر اساس تبصره ماده ۴ ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه های استان را تخریب کند.

هاشمیان تاکید کرد : پیشگیری کم هزینه تر از برخورد با متخلفان است و تلاش ما در شورای حفظ حقوق بیت المال برخورد با متخلفان در ابتدای کار و پی ریزی با متخفان است .

رئیس کل دادگستری استان در واکنش به گزارش یکی از مسئولان درباره تغییر کاربری گسترده در بخشی از اراضی منطقه شصت کلای گرگان ،  از گزارش دیرهنگام مسئولان گلایه کرد و دادستانی را مکلف به پیگیری و برخورد با متخلفان در کوتاه ترین زمان ممکن  کرد .

  دادستان مرکز استان هم  با تاکید بر آزادسازی حریم رودخانه های استان گفت: برای آزادسازی حریم رودخانه ها نیاز به حکم دادگاه نیست و امور آب منطقه ای نباید با ارسال چند گزارش به دادستانی ، از وظیفه قانونی خود برای  قلع و قمع بناهای ساخته شده در حریم و بستر رودخانه های استان بر اساس تبصره ماده ۴  ، شانه خالی کنند .

حجت الاسلام سیدرضا حسینی افزود: نبود یا کمبود امکانات توجیهی برای برخورد نکردن با متخلفان نیست و مصداق ترک فعل برای  مدیران است و ما چاره ای نداریم با همراهی سازمان بازرسی  برای مدیرانی که شجاعت برخورد با متخلفان را ندارند ، اعلام جرم کنیم .

معاون عمرانی استاندار گلستان هم در این جلسه با بیان این که قبول داریم اقدامات دستگاه ها برای  برخورد با متخلفان در حوزه ساخت و ساز کافی نیست گفت: باید دستگاه ها برای برخورد با متخلفان فعال تر عمل کنند .

میرمحمد غراوی، افزود: در مرکز استان اداره های آب منطقه ای ، جهاد کشاورزی ،  راهداری و شهرداری گرگان مکلفند بیل مکانیکی مورد نیاز برای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در تعطیلات نوروز را فراهم کنند .

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هم در این جلسه از عملکرد این اداره برای پیشگیری از زمین خواری گفت و افزود: صدور سند برای ۴۷ هزار هکتار از اراضی دولتی  و یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی ملی  از جمله اقدامات این اداره در سال ۹۹ است .

حسینی مدیر امور آّب منطقه ای استان هم در این جلسه از کمبود اعتبار گفت و افزود: بر موضوع تجاوز به حریم رودخانه زیارت تمرکز کرده ایم و  با متخلفان برخورد می کنیم .

  26 اسفند 1399
بخش : خبرها / قضاییه
کد خبر: 64129
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام