انتقاد رئیس دادگستری گلستان از آمار بالای ورودی پرونده به محاکم / کاهش ورودی پرونده ها نیازمند مشارکت عمومی

رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم معرفی رئیس جدید دادگستری گنبدکاووس با اشاره به آمار بالای پرونده های ورودی به محاکم گفت : اقدامات پیشگیرانه ، اصلاح قوانین و  مشارکت عمومی برای کاهش جرم یک ضرورت است .

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ هادی هاشمیان افزود: این که گمان کنیم  پیشگیری از جرم فقط کار دستگاه قضایی است نادرست است زیرا بسیاری از پرونده های ورودی به محاکم، محصول ناکارآمدی و اهمال دیگر ادارات و نهادها، خانواده ها، دستگاه های فرهنگی و نیز بالا بودن تعداد جرم بر اساس قوانین موجود در کشور است.

هاشمیان با تاکید برضرورت اصلاح قوانین درحوزه جرم انگاری و نیز ارتقای فرهنگ پیشگیری از جرم در جامعه، گفت: برخی افراد که در کنار دستگاه قضایی هستند مانند کانون وکلا و کانون کارشناسان، بیشتر باید در این بخش به ما کمک کنند.

رییس کل دادگستری گلستان بابیان اینکه هرچه آمار پرونده ها به محاکم قضایی کاهش یابد کیفیت رسیدگی به آن افزایش و زمان رسیدگی نیز کاهش می یابد، گفت: برای کاهش پرونده ها به دستگاه قضایی و جلوگیری از جرم، نقش رسانه های ارتباط جمعی در آگاهی بخشی به مردم و خانواده ها بسیار تاثیرگذار است.

هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی در کنار سرمایه گذاران و تولید کنندگان می ایستد و از آنها حمایت می کند.

وی گفت: برخی مدیران به جای حمایت از تولید و سرمایه گذاری، خود سد و مانعی برای تولید و سرمایه گذاری هستند و یا با نظارت ضعیف خود بر زیرمجموعه، سبب شده اند تا آنان بر سر راه تولید و سرمایه گذاری مانع ایجاد کنند.

رییس کل دادگستری گلستان، بخشی از نابسامانی های موجود در بازار و اقتصاد را ناشی از بی تفاوتی مسئولان و محتکر شدن مردم دانست و گفت: مردم تحت تاثیر اخبار و شایعات  فضای ناسالم مجازی، اقدام به خرید کالا بیش از نیاز و ذخیره آن در منزل می کنند که این امر به التهاب بازار و برخی سوء استفاده ها کمک می کند.

در مراسم امروز علی یزدانی به عنوان رئیس دادگستری گنبدکاووس معرفی و از  تلاش های رمضانعلی عابدی قدردانی شد.

  23 اردیبهشت 1398
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام