مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خبر داد؛
نواخته شدن زنگ طرح اوقات فراغت به صورت کشوری در گلستان

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: امسال زنگ طرح اوقات فراغت به صورت کشوری در شهرستان سیل زده آق قلا نواخته می شود.

احسان گوهری راد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) از نواخته شدن زنگ طرح اوقات فراغت به صورت کشوری در گلستان خبر داد و اظهار کرد: امسال زنگ طرح اوقات فراغت به صورت کشوری در شهرستان سیل زده آق قلا نواخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در 10 تیرماه اجرایی خواهد شد، افزود: این مراسم نمادین با حضور شخصیت های ملی و استانی برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: با سیلابی که در استان جاری شد 50 مدرسه استان محل اسکان سیل زدگان و سایر دستگاه های اجرایی بود.

وی یادآور شد: در سیل امسال حدود 24 مدرسه در شهرستان های آق قلا، گنبد و گمیشاندچار تخریب شدند که اکنون در حال بازسازی هستند.

گوهری راد از افزایش 12 هزار نفری دانش آموزان در سال تحصیلی آینده نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهارکرد: پیش بینی می شود برای سال آینده دو هزار و 633 مدرسه آماده خدمت رسانی به دانش آموزان گلستان باشند و حدود 359 هزار نفر دانش آموز در استان مشغول تحصیل شوند که این رقم نسبت به سال جاری حدود 12 هزار نفر دانش آموز بیشتر خواهد شد.

وی یادآور شد: امسال چهار هزار نفر دانش آموز در پایه اول نسبت به سال گذشته افزایش خواهیم داشت که با این افزایش آمار به 42 هزار نفر خواهد رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه در زمان ثبت نام دانش آموزان، هیچ مدرسه ای حق گرفتن مبلغی به عنوان شهریه را ندارد، گفت: مدارس خاص و غیر دولتی هم حق دریافت مبالغ مصوب شده در دستورالعمل را به صورت نقدی ندارند بلکه باید به صورت چک و یا واریزی به حساب مدرسه پرداخت شود.

وی افزود: تمام امتحانات داخلی تمام شده و امروز آخرین روز امتحان نهایی است.

گوهری راد اظهار کرد: در گذشته شهرستان های بندرگز و گمیشان امکان برگزاری کنکور سراسری را نداشتند ولی در سال جاری این اتفاق در این شهرستان ها نیز همزمان با سراسر کشور رخ خواهد داد.

وی از فعالیت پایگاه سنجش از اول تیرماه خبر داد و خاطر نشان کرد: والدین گلستانی توجه داشته باشند ثبت نام و نوبت دهی پایگاه های سنجش برای دانش آموزان پایه اول آغاز شده است و خانواده ها می توانند از اول تیرماه به پایگاه های سنجش مراجعه نمایند.

  26 خرداد 1398
بخش : خبرها / جامعه
کد خبر: 62308
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام