استاندار گلستان در نشست خبری ثبت جهانی جنگل های هیرکانی:
ثبت جهانی جنگل های هیرکانی فرصتی ارزشمند برای معرفی توانمندی های استان است

استاندار گلستان ثبت جهانی جنگل های هیرکانی را فرصتی ارزشمند برای توسعه ظرفیت های گردشگری و همچنین معرفی توانمندی های استان به گردشگران دانست.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، دکتر هادی حق شناس صبح امروز 31 تیرماه در نشست خبری که به مناسبت ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد، بیان کرد: باید از این فرصت ارزشمند برای توسعه ظرفیت های گردشگری و معرفی توانمندی های استان به گردشگران بهره برداری کنیم.
وی تصریح کرد: باید یک برنامه مدون کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای احیاء این جنگل ها داشته باشیم تا بتوانیم آن را به آیندگان تحویل دهیم.
استاندار گلستان گفت: در راستای حفظ و حراست از جنگلها علی الخصوص پارک ملی گلستان و جنگل های هیرکانی اقدامات خوبی صورت گرفته و با ثبت جهانی جنگل های هیرکانی حتما حفظ و حراست از این اثر ارزشمند تقویت خواهد شد.
وی یادآور شد: جنگل‌های هیرکانی موجود در این استان ۸۷ هکتار است و ۱۳۰۲ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری در این جنگل‌ها وجود دارد.
دکتر حق شناس با اشاره به بروز سیل در سه شهرستان استان گلستان در نوروز 98 گفت: با توجه به اینکه در ایام ابتدایی سال شاهد بروز اتفاقات ناگوار برای هم استانهایی عزیزمان بودیم پیشنهاد دارم جشن متمرکز ثبت جهانی جنگل های هیرکانی با حضور مقامات کشوری و و مدیران و مسوولین 5 استان دربرگیرنده جنگل های هیرکانی در استان گلستان برگزار گردد.
وی خاطر نشان کرد: از استان گلستان سه اثر میراث جهانی گنبد قابوس، فن مهارت ساختن و نواختن کمانچه ترکمن و جنگل های هیرکانی به ثبت جهانی رسیده است که هر سه اثر می تواند حضور گردشگران داخلی و خارجی را افزایش دهد که باید از این ظرفیت به خوبی بهره مند شد.
وی افزود: دیوار بزرگ گرگان با طول بیش از 200 کیلومتر که پس از دیوار چین بزرگترین دیوار محسوب می شود گزینه جدی استان برای ثبت جهانی است که باید هر چه زودتر فرایند ثبت در این خصوص آغاز شود.
استاندار گلستان بیان کرد: از تلاش های سازمان میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی, مدیران و کارشناسان استانی این سازمان، سازمان محیط زیست و منابع طبیعی و خبرنگاران و اصحاب رسانه که در فرآیند ثبت جهانی این اثر فاخر همکاری داشتند تقدیر و تشکر ویژه دارم.
وی در پایان با دعوت از خبرنگاران حاضر در این نشست خواست تا به میزبانی استانداری گلستان به این استان سفر نمایند و از ظرفیت ها و جاذبه های منحصر به فرد استان بازدید کنند.
لازم به ذکر است؛ این نشست خبری با حضور دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، احمد حسین زادگان استاندار مازندران، معاون سازمان جنگل ها و مراتع، مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و جمعی دیگر از مدیران کل استانهای سازمان میراث فرهنگی در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

  31 تیر 1398
بخش : خبرها / محیط زیست
کد خبر: 62527
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام