وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
محبت اهل‌بیت(ع) بخش مهمی از پیوند ما ایرانی‌ها با یکدیگر است

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین جشنواره آوای ارادت به میزبانی شهرستان گمیشان، اظهار کرد: محبت اهل‌بیت(ع) بخش مهمی از پیوند ما ایرانی‌ها با یکدیگر است.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران، سید عباس صالحی شامگاه چهارشنبه ١٦مرداد ماه در دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت شهرستان گمیشان استان گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدایی که در هشت سال دفاع مقدس برای حفظ این مرز و بوم تلاش کردند، اظهار داشت: همت شما عزیزان برای اینکه دیار و و شهر و ناموس خود را حفظ کنید پاس می‌داریم، همچنین همنوایی ملت ایران را در روزهای سیل با شما گرامی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: سیل خسارت‌های زیادی را به همراه داشت اما این سیل همراه خود اقوام مختلف ایرانی با مذهب‌های مختلف را گرد هم آورد، آنگاه که حادثه‌ای در نقطه‌ای از ایران پدید آید گروه‌های مختلف حضورا یا از راه دور به کمک می‌شتابند و ملت ایران هم استان گلستان را گوشه‌ای از خانه خود دیدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه محبت به اهل‌بیت(ع) یکی از عواملی است که ایران اسلامی را قرن‌ها حفظ کرده است، خاطرنشان کرد: محبت به اهل‌بیت(ع) در شمال به جنوب و شرق به غرب ایران زمین به هم پیوند خورده است و اقوام مختلف ایرانی و مذاهب مختلف اسلامی در این نقطه از جهان با محبت اهل‌بیت(ع) عجین شده‌اند.

صالحی یادآور شد: ما در سراسر ایران شاهد هستیم که مردم در نام‌گذاری عزاداری‌ها، سروده‌ها، شعرها و در هر آنچه به زندگی آنها مربوط می‌شود محبت اهل‌بیت(ع) را فراموش نمی‌کنند، به طور کلی ملت ایران با محبت اهل‌بیت(ع) به دنیا می‌آیند و با همین محبت سر به خاک می‌گذارند.

وی افزود: محبت اهل‌بیت(ع) بخش مهمی از پیوند ما ایرانی‌ها با یکدیگر است، در این میان قوم ترکمن از دیرباز با مهر اهل‌بیت(ع) عجین بوده و زندگی، روز و شب، مراسم‌های عزارداری و جشن آنها همه با همین محبت گره خورده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: موسیقی ایرانی عامل دیگر پیوند ایرانی‌های با یکدیگر است که با تنوع خود به مثابه یک رنگین کمانی است که اقوام ایرانی را به خود نزدیک کرده و می‌کند، همین امنشب ملاحظه می‌کنید که اقوام مختلف و رنگارنگ در اینجا حضور دارند که سروده‌ها و نواهای مختلف داشته که هرکدام زیبایی‌های خود را دارد.

صالحی اضافه کرد: خوشبختانه در موسیقی در کنار تنوع‌های زیادی که شاهد آن هستیم وحدت نیز وجود دارد، مضامین، نواها و آئین‌هایی در گلستان وجود دارد که موسیقی ایرانی را به هم پیوند داده و همچون جغرافیایی پراکنده ایران همه را در کنار هم جمع کرده است.

وی در پایان گفت: محبت به اهل‌بیت(ع) و موسیقی اقوام ایرانی، جامعه ایرانی را در طول سده‌ها و قرن‌ها در کنار هم قرار داده است.

گفتنی است سید عباس صالحی پیش از حضور در این مراسم به منزل نازمحمد خالدی از شهدای خدمت در حادثه واژگونی قایق در سیل گمیشان رفت و ضمن قرائت فاتحه برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزو کرد.

وی از استاندار گلستان خواست تا مشکلات باقیمانده خانواده بازماندگان حادثه واژگونی قایق در گمیشان در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

  17 مرداد 1398
بخش : خبرها / گمیشان / فرهنگی
کد خبر: 62590
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام