در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش گلستان مطرح شد:
مدارس توسعه یافته در پیشرفت جامعه بسیار موثر است/ بیش از 94 درصد مردم گلستان با سواد هستند

استاندار گلستان در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش گلستان گفت: مدارس توسعه یافته در پیشرفت جامعه بسیار موثر است.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، امروز ۲۰ مهر ماه ۹۸ چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان با حضور استاندار گلستان و دیگر مسئولان استانی در سالن فرهنگ اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان برگزار شد.

استاندار گلستان، مدارس را بهترین مکان برای تربیت نسل توسعه یافته دانست و اظهار کرد: مدارس توسعه یافته در پیشرفت جامعه بسیار موثر است.

 وی افزود: مدرسه، معلم، نحوه آموزش و تربیت دانش آموزان نقش موثری در ارتقاء جامعه دارند و هر چه بتوانیم تعداد افراد کمتری بی سواد داشته باشیم، زندانی های کمتری خواهیم داشت.

وی افزود: اگر مدارس نقش آموزشی و پرورشی خود را به درستی ایفا کنند، در آینده شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در این جلسه اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که آموزش و پرورش استان گلستان در مهر ماه انجام داد ساماندهی مطلوب معلمان در مدارس بود.

 وی افزود: امسال آموزش و پرورش گلستان، سال تحصیلی جدید را با بیش از ۳۶۰ هزار دانش آموز، بیش از ۲۲ هزار همکار فرهنگی، بیش از ۲ هزار ۶۰۰ مدرسه با ۱۵ هزار کلاس درس  آغاز کرد.

 گوهری راد گفت:  خوشبختانه در مهر امسال هیچ مشکلی در رابطه با به کارگیری معلمان در مدارس نداشتیم. مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص به کارگیری نیروهای حق التدریس گفت:  امسال یک هزار و ۷۷۴ نیروی حق التدریس در آموزش و پرورش گلستان به کارگیری شده‌اند که از این تعداد ۳۵۲ نفر همکار مرد و ۱۴۲۲ نفر همکار خانم بوده اند.

 وی گفت: این نیروها در سال ۹۱ به عنوان مربی در دوره پیش‌دبستانی مشغول به کار بودند که حداقل یک سال تحصیلی را در پیش دبستانی تدریس داشتند و به نوعی از دولت حقوق دریافت می کردند. مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: ۸۵ درصد نیروهای به کارگیری شده در آموزش و پرورش گلستان دارای مدرک تحصیلی بالای لیسانس هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر این نیروها در مدارس تدریس می‌کردند مشکل خاصی در رابطه با روش ها و فنون تدریس ندارند اما از همان ابتدای مهر برای توانمند سازی و رفع اشکالات جزئی این نیروهای به کارگیری شده کلاس های ضمن خدمت تدارک دیده شده است و این جلسات به طور پیوسته برگزار می گردد.

حسینعلی همراه معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز در این جلسه با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند: «برای گسترش سواد و زدودن بی سوادی همه دستگاه ها و کل نظام باید حرکت و احساس مسئولیت کنند» گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ بیش از ۶۸ هزار نفر در استان گلستان بی سواد داریم که از این تعداد 45 هزار نفر زن و ۲۳ هزار نفر نیز مرد می باشند.

 این مقام مسئول گفت:  94.3 مردم استان با سواد هستند و گلستان در رتبه ۲۱ کشوری از این لحاظ قرار دارد.

 وی افزود: طی سال‌های ۹۵ تا ۹۷ ۹ هزار و ۸۸۲ نفر در استان گلستان باسواد شدند که این نشان از همت همکاران پر تلاش مان در این حوزه دارد.

گفتنی است در این جلسه توسط استاندار گلستان از مدیرکل آموزش و پرورش گلستان و معاون سوادآموزی این اداره کل بابت کسب رتبه خوب و قابل تقدیر فعالیت های سواد آموزی استان در ارزیابی سال ۱۳۹۷ تشکر و قدردانی به عمل آمد.

شایان ذکر است، ارائه گزارش فعالیت ها و اقدامات انجام شده اردوی راهیان نور از سوی بسیج فرهنگیان از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه بود.

گفتنی است در پایان جلسه، نماز ظهر و عصر با حضور استاندار گلستان در نمازخانه این اداره کل اقامه شد.

  20 مهر 1398
بخش : خبرها / جامعه
کد خبر: 62839
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام