وزیر علوم در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان:
در کمتر از ۲۰ سال موفق شدیم همه نیازهای دانشگاه های جوان را برآورده کنیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: در کمتر از ۲۰ سال موفق شدیم همه نیازهای دانشگاه های جوان را برآورده کنیم و در رشته های گوناگون نیرو تربیت می کنیم و امروز پا به پای دنیا پیش می رویم.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، دکتر غلامی پیش از ظهر امروز دوشنبه ۱۴ بهمن در آیین نکوداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور دکتر حق شناس استاندار گلستان و اساتید و دانشجویان استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهارکرد: اتحاد و حضور کم نظیر مردم را در آیین گرامیداشت شهید سردار سلیمانی شاهد بودیم که تلاش برای استقرار استقلال را به نمایش گذاشت.
وی با بیان اینکه باید این ظرفیت ها را پاسداشت، افزود: در شرایطی وارد سال چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شدیم که با سختی هایی روبرو هستیم و باید با برنامه ریزی شرایط خوبی را فراهم کرد.
دکتر غلامی گفت: باید ظرفیت ها را برای مردم بیان کرد و گفت که ما در جنبه های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی حرف هایی برای گفتن داریم.
وی ادامه داد: اگر شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی نبود ایران می توانست نمونه یک کشور ایده آل برای مردم دنیا باشد.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در صنایع نظامی، پزشکی و غیره وابسته بودیم اما اکنون ظرفیت های ما بیش از کشش جذب است و فعالیت های فرا سرزمینی می توانند به استفاده بهینه امکانات کمک کند.
وی با بیان این رتبه پژوهش ایران ۱۶ است، گفت: در دنیا حرف های زیادی برای گفتن داریم و این نشان می دهد که نظام اسلامی همسو با پیشرفت علم است.
دکتر غلامی اظهار کرد: نقدهایی در خصوص عدم اشتغال نیروهای دانشگاهی مطرح می شود که مورد توجه است و با ایجاد مرکز رشد، پارک علم و فناوری تلاش می کنیم این مشکلات را مرتفع کنیم.
وی با اشاره به فعالیت پنج هزار شرکت دانش بنیان، ادامه داد: در یک اشتغال پایدار تعداد زیادی از دانشجویان در این مراکز گرد هم آمده اند و تولید علم مورد نیاز و کاربردی کردن آنها در حال انجام است.
دکتر غلامی با تاکید بر حمایت مسئولان استانی از ظرفیت های داخلی، تصریح کرد: باید از فرصت تحریم برای شکوفایی و پیشرفت استفاده کرد.
وزیر علوم تاکید کرد: تلاش ما در وزارت علوم حمایت از دانشگاه ها و ظرفیت های محلی و منطقه ای است و ساماندهی آموزش عالی کشور در حال انجام است.
وی توضیح داد: تعداد زیاد مراکز عالی در کشور شکل گرفته و اکنون با محدود شدن تعداد داوطلبان دانشگاه و توجه به کیفی سازی خدمات باید آنها را ساماندهی کرد که نیازمند همراهی مسئولان هستیم.
وی با بیان اینکه واحدهای وابسته به دستگاه های دولتی باید تعطیل شوند و از دانشگاه فنی و حرفه ای حمایت خواهد شد، گفت: شبکه علمی بین دانشگاه های دولتی ایجاد شده و براساس آن اجازه رشد و توسعه داده خواهد شد.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم مجموعه ورزشی آفتاب در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور وزیر علوم و استاندار گلستان افتتاح شد.

  14 بهمن 1398
بخش : خبرها / جامعه
کد خبر: 63186
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام