استان گلستان هم قرنطینه شد

https://media.mehrnews.com/d/2019/10/08/3/3260405.jpg

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، ابتلای ۱۰۴ نفر به کرونا و قرار گرفتن در رده نهمین استان از لحاظ فراگیرشدن این بیماری موجب اتخاذ تصمیات جدید توسط مسوولان گلستان برای مهار این ویروس از جمله بستن جاده‌های ورودی بر روی مسافران شد.

با اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال و نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، بسیاری از مردم بر خلاف توصیه کارشناسان بهداشتی مبنی بر ضرورت ماندن مردم در خانه ها، راهی استان های شمالی شدند که افزایش این ترددها، احتمال شیوع کرونا را بیشتر از قبل کرده است.

بر همین اساس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان اعلام کرد که ورود خودرو با پلاک غیربومی به این استان‌ تا اطلاع بعدی ممنوع است.

عبدالرضا چراغعلی اظهار داشت: این تصمیم با هدف کمک به مهار کرونا گرفته شده و انتظار داریم هم‌میهمان با درک دشواری این روزهای سخت، گلستان را به عنوان مقصد سفر انتخاب نکنند.

وی بیان کرد: فرمانداران همه شهرهای استان برای اجرای این طرح توجیه شده و تا عادی شدن شرایط این کار انجام خواهد شد.

گلستان از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از غرب با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان های سمنان، مازندران و خراسان شمالی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان ادامه داد: علاوه بر آن، پذیرش مسافر در مدارس، برپایی کمپ، چادرهای مسافرتی و اقامت شبانه در پارک ها و مبادی ورودی شهرهای گلستان در ایام نوروز ممنوع است.

چراغعلی همچنین مردم گلستان را به ماندن در خانه و قرنطینه توصیه کرد و گفت: این روش بهترین راهکار برای در امان ماندن از این بیماری و جلوگیری از شیوع آن است.

استاندار گلستان نیز به آخرین وضعیت رسیدگی به بیماران کرونا در این استان اشاره کرد و گفت: سپاه نینوا با استفاده از ۲۰۰ تخت، هتل ورزش گلستان را که در آستانه بهره برداری قرار دارد برای بستری بیماران مشکوک به ویروس کرونا تجهیز کرد.

هادی حق شناس روز گذشته با افزایش بستری بیماران مشکوک به ویروس کرونا در این استان از آماده باش هتل ها برای بستری این افراد خبر داده بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز از راه اندازی نقاهت‌خانه برای بیماران کرونایی ترخیص شده در استان خبر داد و گفت: بیماران کرونایی بعد از ترخیص باید حداکثر تا ۲ هفته در این نقاهت خانه ها بمانند و تحت نظر باشند.

ناهید جعفری اظهار داشت: در حال حاضر هتل ورزش به عنوان نخستین نقاهت خانه بیماران کرونایی گلستان پس از سمپاشی، ضدعفونی و تجهیز، آماده پذیرش بیماران بهبود یافته کرونا است.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان های گلستان گفت که در صورت نیاز بیمارستان صحرایی راه اندازی خواهد شد.

جعفری با بیان روند صعودی شیوع کرونا در استان از مردم استان خواست علاوه بر رعایت بهداشت فردی، به قرنطینه خانگی ادامه دهند.

فرماندار گرگان نیز با تاکید بر عدم حضور مسافران و گردشگران به این شهرستان از جمله روستای زیارت گفت: تا اطلاع بعدی حضور و اسکان هرگونه مسافر در روستای گردشگری زیارت ممنوع است.

محمد حمیدی اظهار داشت: این دستور از طریق دهیاری به همه بنگاه‌های ملکی این روستا ابلاغ شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز با اشاره تولید روزانه ۴۰ هزار ماسک در استان گفت که این تعداد پاسخگوی نیاز استان نیست.

حسین طلوعیان اظهار داشت: گلستان واحد تولید مستقل ماسک ندارد و تنها تولیدکننده فعلی ماسک هم با توجه به نیاز جامعه و با انجام برخی تغییرات، اقدام به راه اندازی خط تولید ماسک کرد.

وی بیان کرد: هفته آینده واحد تولید ماسک دیگری در استان راه‌اندازی شده و امیدواریم با تولیدات این واحد، نیاز گلستان به ماسک برطرف شود.

علی نصیبی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان هم با اشاره به تداوم سمپاشی و گندزدایی از روستاهی استان گفت: تاکنون در ۹۰۸ روستای استان کمیته سلامت تشکیل شده و هزار و ۳۵۰ مرحله گندزدایی معابر و خیابان های روستاها انجام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشگی گلستان امروز جمعه بدون اشاره به آمار جدید جان باختگان کرونا در این استان اعلام کرد که ۸۸۷ نفر با ظن ابتلای به این بیماری در مراکز درمانی بستری هستند.

به گفته عبدالرضا فاضل تاکنون ۲۴۹ بیمار مشکوک به کرونا از بیمارستان مرخص شدند.

وی روز گذشته تعداد جانباختگان کرونا در این استان را ۸ نفر اعلام کرده بود.

علاوه بر دو بیمارستان در گرگان، بیمارستان های شهرهای بندرگز، علی آبادکتول و گنبدکاووس هم به بستری و درمان بیماران کرونا اختصاص یافته است.

  16 اسفند 1398
بخش : خبرها / اخبار داغ / جامعه
کد خبر: 63289
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام