استاندار گلستان:
کلنگ بیمارستان کودکان طالقانی تا پایان سال زده می شود

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1398/3/25/10074362_884.jpg

استاندار گلستان گفت: کلنگ بیمارستان کودکان طالقانی تا پایان سال در مریم آباد گرگان زده می شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ساجد خبر، هادی حق شناس در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان 600 تختخوابی گرگان ضمن تقدیر از زحمات و فشار کاری کادر پزشکی طی دو ماهه گذشته گفت: اکنون استان گلستان دارای 25 واحد درمانی است که از این تعداد 16 واحد دولتی و مابقی به صورت غیر دولتی فعالیت می کنند.
وی با اشاره به نامساعد بودن وضعیت بیمارستان کودکان طالقانی گرگان، افزود: باتوجه به مشکلات مالی که وجود دارد تعهد می دهم از امروز زمینی که در مریم آباد است جهت ساخت بیمارستان کودکان طالقانی اختصاص داده شود و تا پایان سال 99 کلنگ آن زده شود.
 استاندار گلستان گفت: در حال حاضر تعداد تخت های درمانی استان نسبت به میانگین کشوری پایین است که با بهره برداری و کلنگزنی چهار بیمارستان در شهرهای استان 40 درصد افزایش پیدا می کند.
وی ادامه داد: گلستان با دارا بودن دومیلیون نفر جمعیت تنها از 25 مرکز درمانی برخوردار است که این تعداد مرکز جواب گو استان نیست.
حق شناس اظهار کرد: هرساله با رسیدن فصل پاییز شاهد شیوع بیماری آنفولانزا هستیم که اگر با ویروس کرونا تلفیق پیدا کند به لحاظ تراکم قطعا وضعیت ما از اسفند ماه بدتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه گلستان نسبت به میانگین کشوری از تعداد پرستار، پزشک و دیگر پرسنل درمانی بالایی برخوردار است، یادآور شد: طی دوماه گذشته حدود 6 هزار بیمار بر اثر ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند که کادر پزشکی با از خودگذشتگی که داشتند توانستند برگ زرینی در تاریخ به ثبت رسانند اما توجه داشته باشیم که باید بین امکانات و خدمات تناسب وجود داشته باشد.
حق شناس اظهار کرد: در این ایام که مردم با ویروس کرونا مواجه بودند مبلغ 120 میلیارد تومان در ایران توسط خیرین جمع آوری شد که از این مقدار 15 میلیارد تومان متعلق به مردم گلستان است.
وی با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه ها درمانی نباید منتظر اعتبارات دولتی باشیم، افزود: بیمارستان را به بخش های مختلف تقسیم کنیم و هر بخش را با کمک خیر به اتمام برسانیم و در نهایت با نام خیر مربوطه به بهره برداری رسد.

  3 اردیبهشت 1399
بخش : خبرها / اخبار داغ / جامعه
کد خبر: 63387
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام