همکاری بسیج و محیط زیست برای مقابله با آتش‌سوزی پارک ملی گلستان

https://img9.irna.ir/d/r2/2020/06/29/3/157194650.jpg

اداره‌کل محیط زیست گلستان و سپاه نینوا با هدف بهره‌مندی از توان اجرایی و پشتیبانی بسیج برای مقابله با آتش‌سوزی زیستگاه‌های استان به خصوص پارک ملی گلستان قرارداد همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست روز سه شنبه در پایان امضای این تفاهم نامه به ایرنا گفت: با توجه به ویژگی های منحصر بفرد زیستگاه ها و پارک ملی گلستان و آتش سوزی های مداوم این عرصه ها، بهره مندی از ظرفیت سپاه و بسیج می تواند زمینه ساز حفظ و حراست از منابع خدادادی گلستان شود.

جمشید محبت خانی افزود: بهره‌مندی از ظرفیت نیروی انسانی و تجهیزاتی بسیج، از محورهای مهم این تفاهم نامه برای مقابله با حریق احتمالی است.

وی گفت: در حال حاضر هر محیط بان مسوولیت حراست از ۱۲ هزار هکتار عرصه طبیعی را دارد در حالی که استاندارد جهانی این رقم هزار هکتار است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست اظهار امیدواری کرد که با بهره مندی از ظرفیت و توان بسیج، عرصه های قابل کنترل هر محیط بان کاهش یافته و به استاندارد جهانی نزدیک تر شود.

محبت خانی  افزود :علاوه بر بهره‌مندی از ظرفیت پایگاه‌های بسیج، استفاده از توان تشکل های محیط زیستی و جوامع پیرامونی نیز مورد توجه محیط زیست قرار دارد تا با کمک همه آن ها سرعت عمل و کیفیت مهار آتش احتمالی افزایش یابد.

وی گفت: بهره‌مندی از ظرفیت جوامع پیرامونی پارک ملی گلستان از دیگر رویکردهای مقابله با حریق در ذخیره گاه زیست کره پارک ملی گلستان است که در این راستا هسته های واکنش سریع در ۱۳ روستای مجاور پارک ملی گلستان تشکیل شده و در این طرح مشارکت خواهند داشت.

استاندار گلستان پیش‌تر گفته بود: وضعیت رشد گونه های گیاهی و جانوری پارک ملی گلستان امسال بهتر از سال های قبل است اما به دلیل گرمای هوا و خشک شدن بوته های فراوان، احتمال وقوع آتش سوزی در این عرصه دوچندان شد.

هادی حق شناس افزود : گفت که تجهیز روستاهای حاشیه پارک ملی گلستان به امکانات اطفای حریق مجهز برای مقابله با آتش‌سوزی احتمالی در این عرصه طبیعی ضروری است.

پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست کره ثبت شده در میراث جهانی ۱۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع گستره جای داده است.

  25 تیر 1399
بخش : خبرها / اخبار داغ / محیط زیست
کد خبر: 63590
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام