استاندار گلستان در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا؛
برگزاری نماز عید سعید قربان در مصلی ها و مساجد سراسر استان ممنوع است

استاندار گلستان با تاکید بر قرمز بودن شرایط استان در خصوص روند ابتلا به ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ سلامتی مردم و با احترام به سنت های اسلامی ، برگزاری نماز عید سعید قربان در مصلی ها و مساجد سراسر استان ممنوع است و از مردم تقاضا داریم همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، دکتر هادی حق شناس پیش از ظهر امروز یکشنبه 5 مرداد در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: موارد 21 گانه ستاد ملی کرونا در خصوص تعطیلی اماکن عمومی و محیط های شغلی و تفریحی در استان و شهرستان ها لازم الاجراست.
وی با بیان اینکه استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد یادآور شد: از 14 بیمارستانی که بیماران مبتلا به کرونا در آنها بستری هستند در 10 بیمارستان با شرایط ثبات و در 4 بیمارستان با روند کاهشی مواجه هستیم.
دکتر حق شناس با اشاره به اهمیت هفته پیشرو در میزان شیوع ویروس کرونا، گفت: حضور مردم در تجمعات به مناسبت عید قربان و غدیرخم موجب استمرار شرایط قرمز استان می شود و امیدواریم شاهد همکاری همگانی در جهت عدم شکل گیری این تجمعات باشیم.
وی ادامه داد:  اصل قربانی کردن ایرادی ندارد اما برگزاری نماز عید قربان و تجمعات ممنوع است.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر 650 بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند و 50 درصد ظرفیت تخت های icu  اشتغال شده که رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می تواند زمینه کاهشی تعداد بیماران را فراهم آورد.
دکتر حق شناس گفت: هدف از اعمال محدودیت ها کاهش روند شیوع بیماری است و رعایت موضوعات بهداشتی توسط مردم کمک شایانی به خروج استان از شرایط قرمز می کند.
وی در خصوص وضعیت کاری کارمندان نیز اظهار کرد: همچنان کارمندان می‌توانند به صورت یک سوم و دو سوم با اولویت مرخصی بانوان در محیط کار حاضر شوند.
لازم به ذکر است در این جلسه دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در گلستان ارائه کرد و پیرامون آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
گفتنی است فرمانداران سراسر استان از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مشارکت کردند.

  5 مرداد 1399
بخش : خبرها / اخبار داغ / جامعه
کد خبر: 63615
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام