نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان گلستان پاسخ دهند !

چرا وضعیت مرزهای جغرافیایی گلستان هنوز مشخص نیست؟

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، می‌گویند گلستان ۷ نماینده دارد که البته این ترکیب با برگزاری انتخابات میاندوره ای و مشخص شدن نماینده غرب گلستان در چند روز آینده کامل می شود.


استان گلستان بخشی از استان مازندران بوده‌است که در سال ۱۳۷۶ به صورت استانی مستقل به نام گلستان درآمد و گرگان به عنوان مرکز آن برگزیده شد.

سوال نگارنده از نمایندگانی که این روزها با حرارت خاصی در محافل مختلف حاضر می شوند و برق شمشیر عدالتخواهی و مطالبه گری شان به دل مردم‌نشسته؛ این است:

هنوز وضعیت مرزهای جغرافیایی استان گلستان مشخص نیست و در برخی نقاط، مرز سیاسی، جغرافیایی و قضایی مشخص است اما ظاهراً اراده ای برای تثبیت آن از سوی مسئولان ارشد گلستان وجود ندارد. محدوده نمایندگی شما در استان گلستان در جهات اربعه تا کجاست؟

شما که به نمایندگی از مردم گلستان قرار است در امورات آنها تصمیم گیری، قانونگذاری و نظارت کنید؛ آیا می دانید برای مثال  مرز غربی استان گلستان با مازندران در چه محدوده ای است؟

بخش وسیعی از شبه جزیره میانکاله و خلیج گرگان در محدوده سیاسی، جغرافیایی و قضایی استان گلستان است اما به لحاظ مدیریت زیست محیطی در حوزه استان مازندران است.

آیا می دانید؛ مدیریت سیاسی، جغرافیایی و قضایی ارجح بر مدیریت زیست محیطی است و شما نمایندگان گلستان حق و تکلیف دارید؛ بر مناطقی که جزو خاک گلستان شهرستان بندرگز، بخش نوکنده، دهستان لیوان محسوب می شود سرکشی کنید و از احوالات ساکنان آن مناطق نظیر صیادان و دامداران گلستانی که بیش از ۸۰ سال در آن مناطق سکونت دائم دارند؛ باخبر شوید.

نماینده غرب گلستان هم که در روزهای آینده مشخص می شود؛ وظیفه دارد تثبیت مرزهای غربی استان را به عنوان یک‌مطالبه جدی مردم مدنظر قرار داده و بر مدار خواستهای شهروندان حرکت کند.

هر چند کوتاهی، کم تجربگی، انفعال و ناهماهنگی مسئولان ارشد گلستان تاکنون منجر به تحقق این مهم نشده است؛ اما امیدواریم‌ پیگیری وضعیت میانکاله که از ظرفیت های بالقوه گردشگری و اقتصادی گلستان است؛ در اولویت برنامه های روزهای آینده ی استاندار و نمایندگان فعلی گلستان قرار گیرد.

اسماعیل البرزی

  18 شهریور 1399
بخش : خبرها / سیاسی
کد خبر: 63749
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام