رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد؛
" دادسرا " اورژانس دستگاه قضایی / تلاش برای افزایش واحدهای سازشی در دادسراهای استان

https://img9.irna.ir/d/r2/2020/05/20/4/157135596.jpg

رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش برای افزایش ارجاع پرونده های دادسرا به شعب صلحی شورای حل اختلاف خبر داد .

به گزارش گلستان فردا، هادی هاشمیان امروز در جمع کارکنان دادسرای گرگان  این خبر را اعلام کرد و گفت: با مدیریت دادسرای مرکز استان ، امسال تعداد بیشتری از پرونده ها به ویژه دعاوی مربوط به خانواده ، توهین و تهدید به شعب صلحی  شورای حل اختلاف ارجاع شد که نتیجه آن سازش بین  60 تا 70 درصدی این پرونده هاست .

هادی هاشمیان با بیان این که راهکار حل و فصل خصومت بین طرفین  به ویژه در دعاوی ارجاع شده به دادسرا که افراد تازه در ابتدای راه هستند ، صدور حکم نیست افزود: باید بر ترعیب طرفین به صلح به ویژه در دعواهای خانوادگی ، بیشتر تمرکز کنیم .

هاشمیان ، دادسرا را اورژانس دستگاه قضایی خواند و گفت: مراجعین به دادسرا بیشتر از سایر بخش ها نیاز به دلجویی و پاسخگویی دارند و  همکاران ما بر اساس وظیفه اداری و شرعی نیاز است بیشتر مراقب رفتار خود باشند .

رئیس کل دادگستری گلستان به کارکنان توصیه کرد : مراقب باشند به علت سر و کار داشتن با انواع جرایم ،  مراجعان را به چشم مجرم نبینند و کرامت آنان را حفظ کنند .

هادی هاشمیان در پاسخ به مشکلات معیشتی کارکنان هم از تشکیل کارگروهی برای گره گشایی از کار  کارهمکاران خبر داد و گفت:  در این کارگروه تا جایی که امکان پذیر باشد برای رفع مشکلات معیشتی و خانوادگی همکاران تلاش می کنیم .
وی درباره دغدغه های حقوقی کارکنان هم گفت: در قوه قضاییه تلاش برای بهبود معیشت کارکنان در حال انجام است که امیدواریم نتیجه آن ، خوشحالی همکاران را در پی داشته باشد .
هاشمیان افزود: علیرغم تنگناهای بودجه ای ، در دادگستری استان هم اقداماتی هرچند کوچک برای کمک به معیشت همکاران در حال اجراست.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این نشست  از کاهش ورودی های امسال دادسرا خبر داد و گفت: استفاده بیشتر از ظرفیت شورای حل اختلاف و غربالگری پرونده ها در بدو ورود به دادسرا از علل این کاهش  است .

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: این کاهش  فرصت بیشتری در اختیار قضات دادسرا برای رسیدگی به پرونده ها مهم فراهم کرده است .

سختی کار ، نحوه ارتقای رتبه و ساز و کار پرداخت بهره وری از جمله پرسش ها و دغدغه های مطرح شده کارکنان دادسرای گرگان در نشست امروز با  رئیس کل دادگستری استان و معاونان منابع انسانی و  مالی وی بود .

  13 بهمن 1399
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 63924
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام