حمایت دستگاه قضایی از نیروی انتظامی مقتدر

در جلسه امروز مسئولان قضایی و انتظامی استان بر برخورد قاطعانه و بدون اغماض با مجرمان جرایم خشن تاکید شد .

به گزارش گلستان فردا؛ رئیس کل دادگستری گلستان در نشست هم اندیشی  قضایی و انتظامی صبح امروز با قدردانی از تلاش های نیروی انتظامی برای برقراری امنیت در استان با تاکید بر این که  از نیروی انتظامی مقتدر حمایت می کنیم و هر جا که نیاز  باشد  در کنار نیروی پلیس هستیم گفت: خوشبختانه تعامل و همدلی خوبی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در استان وجود دارد و همین امر عرصه را برای جولان مجرمان خطرناک در استان ناامن کرده است .

هادی هاشمیان با اشاره به این که در سند تحول قضایی یکی از اولویت ها ، ایجاد امنیت و آرامش مردم است افزود: در  برخورد با مجرمان امنیتی ، اراذل و اوباش و کسانی که تهدید کنندگان امنیت نوامیس مردم ، نگاه قانونگذار و برخورد دستگاه قضایی و انتظامی  ، سخت گیرانه و قاطع است .

رئیس کل دادگستری گلستان ، نقض حقوق شهروندی را خط قرمز دستگاه قضایی استان دانست و گفت: دستگاه قضایی و انتظامی باید بیش از دیگران در التزام به قانون پیشگام باشند و برخورد با مردم باید بر اساس رعایت حقوق شهروندی و آیین دادرسی انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که  افزایش آگاهی  مردم هم در کنترل جرایم اثرگذار است  افزود:  باید در امور شهری و ساخت و سازها از این ظرفیت برای کاهش جرایمی مانند سرقت ها استفاده کنیم.

فرمانده انتظامی استان گلستان نیز در این نشست با قدردانی از تعامل دادگستری گلستان با نیروی انتظامی گفت: راهکارهای تسهیل ارائه خدمات به مردم و رفع موانع و مشکلات از اهداف برگزاری نشست تعامل قضایی و انتظامی در استان است.

سردار محمدسعید فاضل دادگر افزود: تعامل دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ، امنیت قابل قبولی را در استان رقم زده است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش های پلیس برای کاهش جرایم به ویژه  اشاره کرد و  افزود: به دنبال فراگیر کردن استفاده از شرکت های مراقبتی برای کاهش جرایمی مانند سرقت ها هستیم.

دادستان مرکز استان در جلسه امروز بر تقویت پلیس های تخصصی مانند آگاهی تاکید کرد و گفت:  به روز  کردن تخصص و روش های کشف جرم  نیاز استان است و باید در دستور کار پلیس استان قرار گیرد.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی به موضوع قرارگاه جلب هم اشاره کرد و گفت: در این قرارگاه  کسانی که محکومیت قطعی دارند باید با سرعت جلب شوند.

دادستان سیدحسینی ادامه داد:  افزایش گشت در محله ها درکاهش جرایم و افزایش احساس امنیت در مردم اثرگذار است.

وی با تاکید بر توجه پلیس  به حقوق شهروندی گفت: پلیس در پیشانی برخورد با متخلفان و مجرمان قرار دارد و باید هنگام اعمال قانون بیشتر  قانون و حقوق شهروندی را رعایت کنند معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم در این جلسه گفت: 170 محله پرخطر از نظر وقوع جرایم خشن در استان شناسایی شدند .

حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی افزود: برنامه های پیشگیرانه برای کاهش جرایم خشن در این محله ها تدوین و سال آینده اجرایی می شود.

 

  18 اسفند 1399
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 64090
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام