ولع کوه خواری سیمان پیوند گلستان تمامی ندارد/دادگستری به داد منابع طبیعی گلستان برسد

به گزارش گلستان فردا، کارخانه سیمان پیوند استان گلستان  حدود ۱۰ سالی است در  شرق استان گلستان و در دامنه کوه جنگلی نیلکوه در ۳ کیلومتری شهرستان گالیکش فعالیت می‌کند.

این کارخانه اثری زخم مانند بر دامنه جنگلی و سرسبز نیلکوه از خود به جای گذاشته است که دل هر انسان با وجدان و علاقمند به این کشور و طبیعت دوست را به درد می آورد.

قلدری مدیریت این کارخانه به حدی از وقاحت رسیده که منتقدان را تهدید کرده و در تازه ترین سهم خواهی خود با تحت فشار قرار دادن مدیران منابع طبیعی در استان و کشور خواهان دریافت مجوز برای قانونی جلوه دادن فعالیت های کوه خواری خود شده است.

خبر رسیده  مدیریت این کارخانه در تلاش است تا مجوز مورد نیازش را برای ادامه کوهخواری از طریق روابط پشت پرده خود در تهران دریافت کند.

حال این سوال مطرح می شود به لحاظ زیست محیطی چرا باید در میانه جنگل و در دامنه کوه، کارخانه‌ای ساخته شود که به تخریب محیط زیست منجر می‌شود.

گفته می شود نابودی جنگل‌های گالیکش و آتش سوزی‌های مکرر در جنگل‌های دامنه نیلکوه، از اثرات فعالیت این کارخانه در این منطقه است که اعتراضات مردمی و روستاههای همجوار و مردم شهرستان گالیکش و استان گلستان را روز بروز بیشتر و باعث بی اعتمادی مردم به بدنه حاکمیت شده است.

لازم به ذکر است  رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان و فعالان محیط زیست، منابع طبیعی و فضای سبز  در تاریخ  ۱۳۹۳.۱۲.۱۷ تأکید میکند اجازه ندهید به این جنگلها دست‌درازی بشود، بخشهای مختلف کشور که مسئولیّتی در این زمینه دارند، از منابع طبیعی گرفته تا محیط زیست تا بقیّه‌ دستگاه‌هایی که ارتباطی با این قضایا دارند، اجازه ندهند با بهانه‌های مختلف  به جنگل ها تعرّض بشود ،به جنگلها تعدّی بشود و چنانچه تاکنون به جنگل تعدّی شده جلویش را با استحکام کامل بگیرید.

سوال این هست که با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب  اگر این روند جنگل خواری ادامه داشته باشد اعتراضات مردمی را حتما بدنبال خواهد داشت. چرا دستگاههای قضایی، امنیتی به این موضوع بصورت جدی ورود نمی‌کنند؟

چرا  اداره کل منابع طبیعی به تصرفات کارخانه سیمانی ورود نمیکنند؟

مردم شهید پرور گلستان از  دستگاه قضایی خواهش میکنند هر چه سریعتر جلوی این جنگل خواری و کوه خواری را گرفته و از چپاول میراث محیط زیستی استان به دست زیاده خواهان جلوگیری کند آن هم در شرایطی جنگل های گلستان پناهگاه کم نظیری برای حیات وحش است و بدون تردید ارزشمندترین منطقه ایران چه از لحاظ کمیت و چه از نظر تنوع حیات جانوری و گیاهی است.

  27 اسفند 1399
بخش : جامعه
کد خبر: 64141
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام