تخریب و آسیب زدن به اموال در اسلام جایز نیست /جوانان و مردم خویشتن داری کنند و از هیجانات پرهیز کنند /نیروهای امنیتی و مراجع قضایی حق را از ناحق جدا کنند و با عاملین برخورد کنند

مدرس حوزه علمیه قره بلاغ گفت: جوانان و مردم منطقه خویشتن داری کنند و از هیجانات پرهیز کنند تا منجر به عواقب ناگوار نگردد.

به گزارش گلستان فردا، استاد امجد آخوند نظری ضمن محکومیت رفتار غیر اخلاقی نگهبان سد گلستان با دو دختر بچه 7 و 8 ساله اهل روستای عرب سرنک، گفت: از مردم تقاضا داریم رسیدگی به این مسئاله را به نیروهای امنیتی و مراجع قضایی واگذار کنند.

وی با بیان اینکه، خداوند متعال در قرآن کریم فرمایش کرده است، اگر هرکسی خبر یا موضوعی را به شما اطلاع داد باید اول از درستی و یا نادرستی آن خبر، مطمئن شد، گفت: وقتی خبری یا موضوعی را به اطلاع می رسانند باید در اولین مرحله از درست و یا دروغ بودن آن خبر مطلع گردید که اگر اقدامی صورت بگیرد و بعدا مشخص شود که خبر کذب است، این مساله جهالت محسوب می شود و لازم و ضروری است برمبنای علمی و اثبات آن اقدام شود.

استاد امجد آخوند نظری در ادامه سخنان خود با تاکید براینکه، تخریب و آسیب زدن خودسر به اموال در اسلام جایز نیست، گفت: جوانان و مردم خویشتن داری کنند و از هیجانات پرهیز کنند، بلکه اول شفاف سازی شود و سپس آن را باید به نیروهای امنیتی و قضایی واگذار کرد تا آن عزیزان رسیدگی کنند.

وی ضمن گلایه از جوانان منطقه، افزود: جوانان بدون اینکه به ما و یا علما و یا بزرگان منطقه اطلاع دهند پشت سر ما حرف می زنند که آخوندهای ما وارد نمی شوند و رسیدگی نمی کنند، در حالی که ما خبر نداریم اصلا موضوع چی هست.

استاد امجد آخوند نظری با بیان اینکه جوانان ما دچار هیجانات می شوند و فرهنگ استفاده صحیح و مثبت از گوشی و فضای مجازی ندارند، گفت: باید فرهنگ استفاده از فضای مجازی خود را بالا ببریم و با هر خبری و مطلبی زود هیجان زده نشویم و از آن برای تخریب و هیجانی شدن استفاده نکنیم.

وی با تاکید براینکه موضوع اول باید شفاف سازی بشود و سپس برخورد گردد، گفت: جوانان بایستی اینطور مسائل را به بزرگ منطقه و یا علما خبر بدهند تا ما هم بتونیم با بررسی و اطلاع یافتن از ماجرا و صحت و یا نادرستی آن بتوانیم موضع بگیریم و یا بیانیه بدهیم و از نیروهای امنیتی کمک بگیریم.

استاد امجد آخوند نظری در خاتمه سخنان ضمن محکومیت شدید این اقدام غیر اخلاقی، از مراجع قضایی و نیروهای امنیتی درخواست نمود که به این موضوع رسیدگی کنند.

  3 فروردین 1400
بخش : جامعه
کد خبر: 64160
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام