رئیس سازمان برنامه و بودجه در شورای برنامه ریزی و توسعه گلستان؛
درآمد های کشور در سالجاری 17 درصد رشد داشته است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به محدودیت های ایجاد شده برای درآمدهای نفتی به دلیل تحریم های بی سابقه در تاریخ معاصر علیه کشور، اظهار کرد: درآمدهای منابع نفتی کشور به دلیل محدودیت در صادرات به شدت کاهش پیدا کرده اما با وجود آن در ۱۰ ماهه نخست امسال درآمدهای عمومی کشور ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.  

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، دکتر محمد باقر نوبخت امروز دوشنبه ۲۱ بهمن در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن , مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره), استاندار و مدیران ارشد گلستانی ضمن تبریک دهه مبارک فجر و ابراز خوشنودی از حضور در استان گلستان تصریح کرد: در تحریم های گذشته همواره نفت در برابر غذا بود و به قول خودشان که بیان کردند آنقدر جوانمردی داریم که کشورها به ازای نفت بتوانند دارو و غذا خریداری کنند ولی امروز این مهم نیز متوقف شده است.
دکتر نوبخت خاطرنشان کرد: سردار شهید سلیمانی در دوران حیات پر برکت نه تنها به پاسداری از مرزهای کشور اقدام می کرد بلکه در زمینه دور زدن تحریم ها نیز موثر بود و دشمن می داند که باید چگونه ضربه کاری را به ما وارد کند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: منابع ما در دو محل به عنوان منابع جاری و منابع عمرانی هزینه می شود و هزینه های جاری به دو بخش نیروی انسانی یعنی حقوق و دستمزد و یک بخش دیگر سایر هزینه ها است که باید اتفاق بیفتد و  در سال جاری پرداخت حقوق به پرسنل دولت ۳۴ درصد افزایش یافت و در زمینه صندوق بازنشستگی نیز 32 درصد بیشتر هزینه شده است.
وی با بیان اینکه نوع نگاه دولت با توجه به پول کمی که دارد این است که بتواند صرفه جویی را در دستور کار قرار دهد، افزود: تمام پاداش بازنشستگی را قبل از نیمه دوم امسال پرداخت کردیم و در دو هفته گذشته نیز مبالغی به منظور پاداش بازنشستگی دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: بسته حمایتی معیشتی، یارانه ها و حقوق در هر ماه پرداخت می شود و در این ماه علاوه بر حقوق کارمندان عیدی و پاداش نیز با حقوق بهمن  پرداخت خواهد شد.
دکتر نوبخت یادآور شد: با تمام تحریم ها تردید نکنید که یک هزار و 700 میلیارد تومان در رابطه با سفرهای استانی پرداخت شد و در این سفر نیز بخشی از تعهدات خود به گلستان را پرداخت خواهیم کرد.
وی افزود: با هماهنگی انجام شده امروز 3 هزار واحد مسکونی به افراد کم درآمد استان گلستان هدیه می شود.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اجازه نمی دهیم تحریم ها مانع پیشرفت کشور شود و تلاش می کنیم با منابع و اعتباراتی که در اختیار داریم پروژه های مختلف را در کشور دنبال کنیم.
دکتر نوبخت با اشاره به آنهایی که می گویند با مذاکره با آمریکا مشکل حل می شود، گفت: ما یک بار با آمریکا مذاکره انجام دادیم و نظام تصمیم گرفته و از این جهت به افکار عمومی پاسخ دادیم، امروز روز ایستادگی است و وقت مذاکره با آمریکا نیست.
وی گفت: تردید نکنید تا پایان سال 98 که کمتر از 40 روز باقی مانده دو طرح بزرگ عمرانی بزرگراه تهران به شمال را انجام خواهد شد که یک ساعت و نیم راه را نزدیک تر می کند و همچنین بزرگراه همت به سمت کرج نیز در چند هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ابراز داشت: اینچه برون به گرمسار عنوان طرح های ما است و جزو طرح های مصوب کشور است و ۵ میلیارد تومان تامین مالی شده و ۱۵ درصدی که مربوط به پیش پرداخت بود تامین شده و اگر اجرای راه آهن اینچه برون به شاهرود نیز برای کشور حائز اهمیت است این مهم را انجام می دهیم.

  21 بهمن 1398
بخش : دولت / اقتصادی
کد خبر: 63211
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام