رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:
راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به جرایم خشن در گلستان

Image result for ‫هادی هاشمیان‬‎

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: شعبه ویژه رسیدگی به جرائم خشن در گلستان راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران(گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))) هادی هاشمیان ظهر امروز در جلسه مسئولان ارشد قضایی و انتظامی استان با اشاره به راه‌اندازی شعب ویژه رسیدگی به جرایم خشن اظهار کرد: این شعب در گرگان، گنبدکاووس و یک شعبه نیز در محاکم تجدیدنظر استان برای رسیدگی ویژه به جرایم خشن مانند تیراندازی، کیف‌قاپی و زورگیری اختصاص یافت.

وی افزود: این شعب با هدف رسیدگی تخصصی و سریع به پرونده مجرمانی است که امنیت و آرامش مردم را سلب میکنند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه بر استفاده از ظرفیت اقوام برای کاهش جرایم تاکید کرد و گفت: زندگی مسالمت‌آمیز اقوام و مذاهب مختلف در گلستان بستر مناسبی برای استفاده از این ظرفیت برای کاهش جرایم به ویژه جرایم خشن است.

وی افزود: ما در دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید راهکارهایی برای استفاده از این ظرفیت و ارتقای امنیت استان تدبیر کنیم.

هاشمیان با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر کاهش ورودی پرونده‌ها بیان داشت: به دنبال استفاده از مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد برای افزایش صلح و سازش در دعاوی به ویژه دعاوی خانوادگی هستیم که در همین زمینه در همه شهرها و روستاهای استان در کنار کلانتری‌ها، شعبه ویژه سازشی صلح و سازش فعال می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به افزایش 8 درصدی توهین در 4 ماهه امسال گفت: اینگونه پرونده‌ها ماهیت قضایی ندارد و باید دستگاه فرهنگی و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی برای ارتقای فرهنگ جامعه و کاهش پرونده‌های اینچنینی گام بردارند.

سردار روح‌الامین قاسمی، فرمانده انتظامی استان گلستان نیز در این جلسه با بیان این که امنیت محصول جمعی است گفت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی دو بال امنیت هستند و هماهنگی و تعامل این دو دستگاه برای افزایش امنیت و برخورد با مجرمان مهم است.

وی با اشاره سرعت و قاطعیت پلیس برای دستگیری اراذل و اوباش و مجرمان جرایم خشن افزود: افزایش گشت‌های پلیس و حضور فرماندهان شهرستان‌ها در صحنه وقوع جرم از اقدامات ما برای افزایش سرعت دستگیری و برخورد با مجرمان است.

قاسمی تاکید کرد: قمه‌کشی، زورگیری، تیراندازی و کیف‌قاپی خط قرمز ما است و اجازه قدرت‌نمایی و عرض اندام به این افراد نخواهیم داد.

  27 مرداد 1398
بخش : سیاسی / قضاییه
کد خبر: 62633
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام