در دومین روز از سفر دکتر مونسان به استان گلستان:
کلنگ‌زنی مجتمع گردشگری لوتوس در استان گلستان توسط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی/ گردشگری در آینده نه‌چندان دور تبدیل به اقتصاد مهم کشور خواهد شد

آیین آغاز عملیات اجرایی مجتمع گردشگری لوتوس در شهرستان گرگان بااعتبار بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان با حضور دکتر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر مقامات و مسئولان استانی در گرگان برگزار شد.

به گزارش گلستان فردا، دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز دوشنبه 18 اسفند در آیین کلنگ‌زنی مجتمع گردشگری لوتوس شهرستان گرگان با حضور هادی حق‌شناس استاندار گلستان، ابراهیم کریمی معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری گلستان، غلامرضا منتظری نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شریف گرگان و آق‌قلا در مجلس، رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم شریف گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و دیگر مقامات و مسئولان کشوری و استانی، گفت: خوشبختانه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کشور شتابان به جلو می‌رود و حتی در شرایط شیوع ویروس کرونا که گردشگری شرایط سختی را سپری می‌کند، شاهد روند اجرای پررونق پروژه‌های گردشگری کشور هستیم و روزبه‌روز به سرمایه‌گذاری در این حوزه در حال افزایش است.


او اضافه کرد: داشته‌های فراوان تاریخی و فرهنگی، ظرفیت‌های طبیعی و علاقه‌مندی مردم برای گردش و سفر نشان از این است که گردشگری در آینده نه‌چندان دور تبدیل به اقتصاد مهم کشور خواهد شد.


دکتر مونسان با اشاره به این‌که حدود 159 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کشور است، بیان کرد: حدود 9500 موافقت اصولی فقط در دولت دوازدهم برای گردشگری صادرشده است  که اگر فقط 50 درصد از آن تبدیل به عملیات اجرایی شود نشان از پربازده بودن بخش گردشگری کشور است.


او خاطرنشان کرد: با شرایط سخت کرونایی و اتفاقات و مشکلات سال 1398 هنوز گردشگری پابرجا و پرنشاط به مسیر خود ادامه می‌دهد و روند رو به رشدی دارد.


وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: پروژه‌های بزرگ گردشگری چون مجتمع گردشگری لوتوس برای هر منطقه محرک توسعه محسوب می‌شود و حتماً اجرای آن موجب خیروبرکت برای منطقه خواهد بود. بهره‌برداری این پروژه در شهرستان گرگان زمینه‌ساز رونق اقتصاد شهر، نشاط اجتماعی و جذب گردشگر و سرمایه‌گذار است.


او بیان کرد: گردشگری یکی از اجزا و مؤلفه‌های مهم توسعه شهر است و امیدوارم اجرای مجتمع گردشگری لوتوس در شهرستان گرگان به افزایش ظرفیت گردشگری استان و شهرستان کمک کند.


تعامل مسئولان استانی برای تقویت گردشگری کشاورزی در گلستان
در ادامه این مراسم هادی حق‌شناس استاندار گلستان ضمن اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری و کشاورزی، گفت: امروز همه مسئولان استان باید بتوانند با همکاری و تعامل تسهیلات را برای تقویت بخش گردشگری کشاورزی در استان فراهم کنند.


او خاطرنشان کرد: به دنبال تقویت بخش گردشگری در استان گلستان هستیم و تلاش شده هر سرمایه‌گذاری که برای ورود به این حوزه اقدام کرده است را به‌طور ویژه حمایت کنیم.


استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان بیان کرد: اجرای پروژه‌ها در زمان تعیین‌شده مانع تحمیل هزینه اضافی خواهد شد و می‌تواند سرعت بهره‌مندی مردم از طرح‌ها را افزایش دهد.


او اضافه کرد: تلاش ما ارتقای ظرفیت‌های حوزه گردشگری است و باید تلاش کنیم پروژه‌ها در زمان تعیین‌شده خود اجرا شود که این امر موجب کاهش هزینه‌ها و اجرای پروژه بازمان اعتبار پیش‌بینی‌شده می‌شود.


استاندار گلستان گفت: مدیریت استانی و شهری در کنار اجرای پروژه مجتمع گردشگری لوتوس است و امیدواریم موسسه اعتباری ملل بتواند مدت‌زمان 48 ماهه اجرای این پروژه در 4 فاز را کاهش دهد تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها شاهد بهره‌مندی هرچه سریع‌تر مردم باشیم.


حق‌شناس خاطرنشان کرد: گلستان قابلیت‌های بالایی در حوزه گردشگری دارد و ایجاد مجتمع‌های گردشگری، تفریحی و اقامتی می‌تواند موجب افزایش حضور گردشگران در این استان و بهبود اقتصاد گردشگری گلستان شود.


در این مراسم کلنگ آغاز به کار مجتمع گردشگری لوتوس بااعتبار بیش از 800 میلیارد تومان و با بنای 79565 مترمربع به زمین زده شد.


این پروژه پس از اجرا و بهره‌برداری بیش از 607 نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

 

 

 

 

 

  19 اسفند 1399
بخش : دولت / جامعه
کد خبر: 64100
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام