دسترسی بیش از 567 خانوار گلستانی به شبکه ملی اطلاعات

https://www.sajedkhabar.ir/wp-content/uploads/2021/04/network.png

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان از اتصال 8 روستای شهرستان مینودشت به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
به گزارش گلستان فردا، محمد احمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان با اعلام این خبر افزود: امروزه تجهیز روستاها به اینترنت پهن باند، علاوه بر ایجاد دسترسی مردم روستا به خدمات ضروری، موجب رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های جدید در روستاها خواهد شد.
وی اضافه کرد: امروز با تلاش شبانه روزی همکاران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بالغ بر 567 خانوار استان از روستاهای زنگلاب، بلمجرک، دروک، ریگ چشمه، ریگ چشمه پایین، زندان چال، کوه کمر، یکه سور از توابع شهرستان مینودشت به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات استان گلستان اظهار داشت: هشت روستای فوق از سایت فول تکنولوژی (2G,3G,4G,) مستقر در روستای ریگ چشمه پوشش دهی می شوند که دسترسی بالغ بر 1700 نفر جمعیت به شبکه ملی اطلاعات را ممکن می سازد.
رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار داشت: در حال حاضر علاوه بر توسعه شبکه ملی اطلاعات، حدود صد درصد مدارس شهرستان مینودشت به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است که امکان تحصیل به صورت مجازی را برای کلیه دانش آموزان ممکن می سازد.
وی اظهار داشت: علاوه بر این، دسترسی به اینترنت، بهره‌وری مشاغل سنتی را در روستاها افزایش داده و فعالیت‌های اقتصادی جدیدی را از طریق تحریک نوآوری و ایجاد امکان کار در روستا برای روستاییان فراهم کرده است.

  30 فروردین 1400
بخش : فناوري و اطلاعات
کد خبر: 64274
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام