معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد کاووس:
صیانت از سلامت مردم خط قرمز مسوولان است

https://gonbad.golestanp.ir/uploads/posts/2017-05/1493892214_6001.gif

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه شامگاه دوشنبه ستاد مقابله با کرونای گنبدکاووس گفت که صیانت از سلامت مردم خط قرمز مسوولان است و اجرای محدودیت‌های تصویب شده در این شهرستان با حمایت قاطع دستگاه قضایی باید از سوی تمامی صنوف اجرا شود.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، مهندس عبدالقدیر کریمی بابیان اینکه واحدهای صنفی متخلف پلمب خواهد شد از مردم گنبدکاووس خواست همانند موج اول شیوع کرونا تا حد امکان در خانه بماند و درصورت ضرورت خروج از منزل علاوه بر استفاده از ماسک، دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
وی همچنین از رسانه‌ها بویژه فعالان فضای مجازی و تشکل‌ها و سمن‌های مردم نهاد گنبدکاووس خواست نسبت به ایجاد حساسیت در بین گروه‌های مختلف مردم برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقدام کنند.
سیدخسرو خلیلی دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونای این شهرستان ازسوی ادارات، نهادها و اصناف خاطرنشان کرد: برپایی هرگونه مراسم عروسی یا عزداری که سلامت عمومی را تهدید کند تا اطلاع بعدی ستاد جرم است و افرادی که مبادرت به برپایی این مراسم‌ها بکند، مرتکب جرم شده و با او برخورد می‌شود.
همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این جلسه با ابراز نگرانی از روند رو به رشد شیوع کرونا در این شهرستان گفت: از ۲۰ خرداد به بعد آمار بیماران بستری در مراکز درمانی گنبدکاووس از ۴۰ به ۱۷۲ بیمار افزایش یافت.
فرهاد بدیعی با تاکید بر ضرورت خود مراقبتی مردم و مشارکت و همراهی بیشتر آنها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، خواستار افزایش محدودیت‌ها برای کنترل شیوع کرونا در این شهرستان شد.
رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس هم دراین جلسه گفت: در موج دوم شیوع کرونا در این شهرستان بیشتر مبتلایان روستایی هستند که برگزاری مراسم عروسی و عزاداری در اردیبهشت و خرداد امسال از عوامل اصلی روند رو به رشد شمار مبتلایان این مناطق بود.
عبدالرحیم پالیده افزود: فقط در ۲ روز گذشته روزانه بیش از ۳۰ فرد مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گنبدکاووس بستری شدند که باتوجه به محدودیت و ظرفیت بیمارستانی این شهرستان تنها راه مقابله با ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن همراهی و مشارکت مردم و استفاده از ماسک و تلاش برای بیشتر ماندن در خانه است.

  3 تیر 1399
بخش : گنبد کاووس / جامعه
کد خبر: 63535
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام