اختلاف نظر مانع توسعه گرگان نشود

گلستان 24 نوشت: گرگان به عنوان مرکز استان گلستان ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد چرا که این شهر با داشتن جنگل های زیبا و همینطور مشهور بودن ناهارخوران در سطح ملی همیشه مورد استقبال مسافران و گردشگران قرار می گیرد.

وجود زیرساخت مناسب در این شهر می تواند پیشرفتی برای گرگان و حتی گلستان تلقی شود به گونه ای که استان توان رقابت با شهرهای دیگر استان ها را داشته باشد و بتواند با جذب گردشگر وضعیت اقتصادی مردم منطقه را بهبود بخشد.
یکی از زیر ساخت هایی که می تواند هم در بحث افزایش درآمد و هم در بحث جذب گردشگر تاثیر مناسبی داشته باشد، ساخت تله کابین در گرگان است، وجود این زیرساخت گردشگری در شهری مانند گرگان که جنگل های زیبایی دارد، بسیار مثمره ثمر است.
اما ساخت تله کابین در شهر گرگان قصه دراز دارد چراکه در زمان شهردار سابق یعنی حسین صادقلو پیشنهاد ایجاد پروژه مطرح شد و همان روزها به مخالفت برخی از سازمان ها حتی تشکل های مردمی قرار گرفت و آن پروژه با پایان یافتن فعالیت صادقلو مسکوت ماند.
اما در حال حاضر با حضور عبدالرضا دادبود در ساختمان شهرداری گرگان زمزمه ایجاد پروژه در مرکز استان گلستان به گوش می رسد اما بار دیگر اختلاف نظرهایی در خصوص ساخت این پروژه تفریحی وجود دارد که برای شهر گرگان خوش آیند نیست.
صفوی سرپرست فرمانداری گرگان مخالف ایجاد این پروژه در ناهارخوران است زیرا که به اعتقاد وی متمرکز کردن تمامی امکانات در این نقطه بی عدالتی است و از طرفی دیگر دادبود شهردار گرگان در پاسخ به اظهارات صفوی گفته که پروژه تله کابین در ناهارخوران احداث و هر پروژه ای که مجوزهای قانونی را دریافت کند، اجرا می کنیم.
البته ممکن است، اظهارات هر کدام از این مسئولین صحیح باشد ولی باید واقعیت را دید، آیا اگر این پروژه در ناهار خوران اتفاق بیفتد برنامه ای برای مدیریت ترافیک بزرگی که در این خیابان ایجاد می شود دارند؟ در حال حاضر خیابان های منتهی به منطقه ناهارخوران ظرفیت این حجم از اتومبیل را ندارند و اگر گردشگران و مسافرین بخواهند برای استفاده از تله کابین به ناهارخوران بیایند چه کسی جواب گوی مشکلاتی که ممکن است اتفاق بیافتد، می شود؟
از طرف دیگر متمرکز کردن تمام امکانات در ناهارخوران غیرعادلانه است و باعث می شود تا فضای گردشگری در دیگر مناطق شهر به خوبی دیده نشود؛ به نوعی حق مردمی که در دیگر مناطق شهر گرگان زندگی می کنند پایمال شود.
تقسیم غیرعادلانه زیرساخت ها در شهر گرگان امری تکراری است چرا که می توان این تفاوت را در کوی محتشم و چاله باغ به خوبی مشاهده کرد، این دو منطقه که در فاصله ای خیلی کم نسبت به یکدیگر قرار دارند ولی از لحاظ امکانات تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند و واقعا در حق شهروندانی که در کوی محتشم زندگی می کنند، اجحاف شده است.
این مسئله در دراز مدت به این علت اتفاق افتاده که زیرساخت ها و امکانات تنها در بعضی از نقاط شهر ایجاد شده است.
بهتر است که مسوولان شهری با اشتراک گذاشتن برنامه های خود با یکدیگر توسعه گرگان را سرعت بخشند و از هرگونه اختلاف نظر که موجب تشدید مشکلات شهری شود، پرهیز کنند.

  23 آذر 1397
بخش : گرگان / اقتصادی
کد خبر: 60597
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام