مدیر کل آب و فاضلاب شهری گلستان:
شبکه آب گرگان تا یک ماه آینده هوشمند می شود/ نصب ۵۰ شیر فشارشکن

مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان گلستان با بیان این که شبکه آب گرگان تا یک ماه آینده هوشمند می شود، گفت: اکنون ۵۰ شیر فشار شکن و فشار سنج و ارتفاع سنج هوشمند در شبکه نصب شده است.

محمدهادی رحمتی، شامگاه شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: شبکه فاضلاب گرگان که کلنگ آن در سال ۷۸ به زمین زده شده باید مدت ها پیش شروع می شد.

وی افزود: در آن زمان کسی فکر نمی کرد که نیاز به چنین سیستمی باشد اما اکنون همه می دانند که گرگان به این شبکه نیاز دارد.

رحمتی ادامه داد: در آن زمان گرگان تنها ۱۶۰ هزار نفر جمعیت داشت اما اکنون با رشد جمعیت و مهاجرت نیاز به آن بیش از پیش احساس می شود.

وی گفت: تأسیسات زیربنایی آب و فاضلاب همان تأسیساتی است که در سال ۷۶ ایجاد شده و در همان زمان هم تأسیسات آبرسانی متعلق به ۲۰ سال قبل بوده است.

رحمتی تأکید کرد: ۸۰ درصد آب که فاضلاب می شود کجا می رود؟ و این ها مباحثی است که با توجه به روند بزرگ شدن شهر و مسائل زیست محیطی باید لحاظ شود.

وی گفت: پیمانکاران در سطح شهر مشغول به فعالیت هستند و خطوط اصلی را باید اجرا کنیم و این خطوط اگر وصل شود ۷۰ درصد مشکل شبکه گرگان حل خواهد شد.

رحمتی بیان کرد: موافقت نامه ای ایجاد تأسیسات فاضلاب گرگان را در لایحه بودجه سال ۹۸ به ردیف وامی پنج شهر برای استفاده از وام بانک توسعه اسلامی تبدیل کردیم.

وی توضیح داد: یعنی می توان غیر از گرگان، پنح شهر دیگر آزادشهر، آق قلا، علی آبادکتول، گنبدکاووس و فاز دوم گرگان را اجرا کرد.

تأسیسات فاضلاب در زیر تمام تأسیسات شهری ایجاد می شود

مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان گلستان به برخی از مشکلات کار اشاره کرد و گفت: حفاری که در زمینه شبکه فاضلاب می شود با سایر حفاری ها متفاوت است، تأسیسات فاضلاب باید در زیر تمام تأسیسات شهری اجرا شود.

رحمتی افزود: در خیابان ناهارخوران اکنون عمق ۶ و نیم متری را اجرا می کنیم و این لوله باید با شرایط خاص اجرا شود که بعداً مشکلی ایجاد نشود و فاضلاب برنگردد.

وی با بیان این که پیمانکار اکنون صبح حفاری کرده و بعدازظهر آن را پر می کند، ادامه داد: مشکل تأمین اعتبار سبب شد تا فاصله چندین ساله از کلنگ زنی تاکنون ایجاد شود.

نبود نقشه تأسیسات زیربنایی در برخی از مناطق

رحمتی گفت: برخی از مناطق مخصوصاً قسمت های بافت تاریخی شهر نقشه تأسیسات زیربنایی مشخصی ندارد و همه تأسیسات بدون نظم عبور کرده بنابراین کار ما را سخت می کند و ما باید در روز این کار را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: به دلیل حساس بودن لوله گاز و فشار ۶۰  پی اس آی در ناهارخوران امکان انفجار وجود دارد و نمی توانیم سه شیفت کار کنیم زیرا نمی توان به نقشه های موجود اعتماد کرد.

رحمتی یادآور شد: شبکه چهارراه میدان وصل شد و تمام مشترکان و کسانی که در خیابان امام رضا (ع)، چاله باغ، ملل، پنج آذر و کوی تختی وجود دارند بعد از عید به شبکه فاضلاب وصل می شوند که حدود پنج هزار مشترک است.

وی با بیان این که بعد از عید نصب انشعاب در این مناطق انجام خواهد شد، گفت: سال گذشته خیابان سجادیه، کاشانی و جرجان به شبکه فاضلاب وصل شدند.

۶۰ درصد مشترکان گرگان به شبکه فاضلاب وصل شده اند

 مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان گلستان عنوان کرد: ۶۰ درصد مشترکان به شبکه فاضلاب وصل شده اند که البته در برخی از نقاط نقاط انفصال دارد.

وی با اشاره به این که تصفیه خانه هم در شمال شهر گرگان آماده بهره برداری است، اظهار کرد: تعرفه را هم دولت تعیین می کند و حدود ۶۰ درصد از مشترکان به صورت اقساط هزینه انشعاب را می پردازند.

رحمتی با بیان این که از محل تبصره سه حلقه چاه در گرگان در حال حفر است، تصریح کرد: همچنین تأسیساتی هم از این محل به روز شده است.

وی گفت: شبکه شهر گرگان تا یک ماه دیگر هوشمند شده یعنی مجهز به تلی متری می شود و فشار، حجم مخازن و ارتفاع مخازن همه از داخل یک اتاق کنترل می شود.

رحمتی افزود: در برخی از مناطق گرگان در شب چون مصرف کم است فشار به هشت اتمسفر می رسد و پرت بالا می رود و اکنون ۵۰ شیر فشار شکن هوشمند و فشار سنج و ارتفاع سنج به صورت آنلاین در شبکه گرگان نصب شده است.

  22 دی 1397
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 60877
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام