فرماندار گرگان:
تشکیل ۱۸۹ مورد پرونده تخلف ساخت و ساز در روستای زیارت

https://cdn.isna.ir/d/2018/07/15/3/57710405.jpg

فرماندار گرگان از تشکیل ۱۸۹ مورد پرونده تخلف ساخت و ساز در روستای زیارت از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)، محمد حمیدی فرماندار گرگان در جلسه ساخت و ساز‌های غیر مجاز شهرستان گرگان گفت: رسیدگی به تخلفات در روستا‌ها با بافت گردشگری از جمله روستای زیارت یکی از دغدغه‌های اصلی در فرمانداری است.

او افزود: از ابتدای سال تا کنون با تلاش‌های انجام شده ۱۸۹ مورد پرونده تخلف در این روستا شناسایی شده که به مراجع قضایی ارسال شده است.

حمیدی با بیان اینکه ۱۴۵ مورد از این تخلفات مربوط به اراضی آب منطقه‌ای بوده است، گفت: با ارسال این پرونده‌ها به مراجع قضایی تاکنون حکم آزادسازی ۱۲۰ مورد از اراضی صادر شده است.

فرماندار گرگان افزود: همچنین ۳۲ مورد تخلف در محدوده‌های امور اراضی، شناسایی که ۱۲ مورد آن به دادگاه ارسال شده و در مرحله بررسی قضایی است.

حمیدی با بیان اینکه در حوزه منابع طبیعی نیز ۱۲ پرونده تخلف در روستای زیارت تشکیل شده است، گفت: امیدواریم با بازرسی‌ها و اقداماتی که انجام می‌شود بتوانیم جلوی ساخت و ساز‌های غیر مجاز در این روستا را بگیریم.

او با اشاره به همکاری بیشتر پلیس انفال که با محوریت منابع طبیعی، شهرداری، راهداری، جهادکشاورزی و محیط زیست تشکیل شده است، گفت: پلیس انفال باید هفته‌ای یک بار از ساخت و ساز‌ها بازدید کنند و گزارش تخلفات از مراجع قانونی تا حصول نتیجه پیگیری شود.

فرماندار گرگان گفت: پلیس انفال از ابتدای سال تاکنون ۱۱۲ مورد بازدید را انجام داده که ۹۱ مورد آن مربوط به روستای زیارت بوده است.

فرماندار گرگان در این جلسه به تخلفات شهرک پارادایز هم اشاره کرد و گفت: باید گزارشی مبنی بر تعداد خانوار‌ها و خانه‌های دارای پروانه ساخت و کسانی که انشعابات قانونی دارند در این منطقه تهیه شود تا بتوانیم  موارد غیرقانونی را شناسایی کنیم.

وی افزود: همچنین اگر برای حل مشکلات ساخت و ساز در منطقه شاهکوه اقدامی انجام نشود در آینده این روستا نیز همانند روستای زیارت از شکل و بافت اصلی خود خارج خواهد شد.

حمیدی از میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خواست تا با تعامل و رابطه تنگاتنگ با مردم این منطقه آن‌ها را تشویق کنند که بازسازی‌ها و تعمیرات در بافت تاریخی این روستا را مطابق با استاندارد‌های بافت تاریخی انجام دهند.

او گفت: منازل مسکونی در این منطقه نیازمند بازسازی و تعمیر هستند و اگر به دنبال حفظ این بافت تاریخی هستیم باید با تعامل و همکاری مردم را از سردرگمی نجات داده و همراهی‌های لازم را با آن‌ها داشته باشیم.

  13 شهریور 1399
بخش : گرگان / جامعه
کد خبر: 63736
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام