رئیس کل دادگستری گلستان:
تاکنون تخلف انتخاباتی در گلستان ثبت نشده است

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: هیچ تخلف انتخاباتی تاکنون در گلستان ثبت نشده است.

به گزارش گلستان فردا، هادی هاشمیان در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی گلستان اظهارکرد: رصد فضای انتخاباتی استان در حال انجام بوده و تاکنون هیچ تخلفی در این زمینه ثبت نشده است.

هاشمیان با اشاره به پایان زمان ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا هم گفت: بررسی صلاحیت ها در حال انجام است و متولیان امر باید مراقب باشند در بررسی صلاحیت ها تحت تاثیر سلایق، لابی گری ها و اعمال نفوذها قرار نگیرند.

وی گفت: دستگاه قضایی در کنار دستگاه های نظارتی برای فضای سالم و امن انتخاباتی در استان تلاش می کند و به مردم اطمینان می دهیم آنچه در صندوق بیندازند همان بیرون خواهد آمد.

رئیس کل دادگستری گلستان از گروه ها و احزاب هم خواست: مراقب باشند برای به دست آوردن رای، با تخریب، توهین، سیاه نمایی و خدشه به وحدت اقوام و مذاهب، در مسیر دشمنان حرکت نکنند.

هاشمیان گفت: همه تبلیغات و برنامه های نامزدهای انتخاباتی در استان رصد می شود و در برخورد با کسانی که قانون را نادیده بگیرند، تعلل نمی کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان هم در این جلسه از افزایش نظارت بر تبلیغات انتخابانی در فضای مجازی خبر داد و از مردم هم دعوت کرد: تخلف و جرایم انتخاباتی را به صورت حضوری از طریق مراجعه به معاونت های پیشگیری از جرم دادسراها یا اینترنتی از طریق ثبت در سامانه سجام ثبت کنند.

حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی افزود: نام گزارش دهنده تخلفات، محرمانه می ماند و گزارش ها پس از بررسی به شعب منتخب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی فرستاده خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان هم در این جلسه بر بررسی دقیق صلاحیت نامزدهای نمایندگی شوراهای شهر و روستا تاکید کرد و گفت: اعضای شوراها، به عنوان کسانی که بعد از انتخاب بر عملکرد شهرداری ها نظارت خواهند کرد ، باید صلاحیت داشته باشند.

حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی افزود: پروند های متعدد سوء استفاده مالی و اختلاس در برخی شهرداری ها و شوراها نشان می دهد اعضای شوراها آنگونه که باید به وظایف نظارتی خود درست عمل نکردند.

  6 اردیبهشت 1400
بخش : قضاییه / انتخابات
کد خبر: 64291
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام