بستری ۴۸۵بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان پیش‌بینی کرد: تا ۱۰روز آینده هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شوند.

به گزارش گلستان فردا، عبدالرضا فاضل گفت: در حال حاضر ۴۸۵بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که ۷۵نفر از آنان در آی‌سی‌یو تحت مراقبت قرار دارند و ۳۳نفر هم با دستگاه ونتیلاتور نفس می کشند.

وی افزود: این در حالیست که روز نخست عید ۱۸۸بیمار بستری داشتیم و پیش بینی می کنیم تا ده روز آینده شمار بستری ها به هزار نفر نیز افزایش یابد.

او با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی هم دو و نیم برابر افزایش یافته است افزود: مردم هر نوع علامت سرماخوردگی را کووید۱۹ تلقی کنند و در خانه بمانند.

او بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، کردکوی، بندرگز، آزادشهر و مینودشت در وضعیت قرمز کرونا قرار داشته، ۶شهر نارنجی و چهار شهرستان هم در وضعیت زرد قرار دارند.

فاضل گفت: امیدواریم اجرای محدودیتهای ۱۰روزه در فعالیت گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در شهر‌های قرمز و گروه‌های شغلی سه و چهار در شهر‌های نارنجی از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کند.

وی از مردم خواست: پروتکل های بهداشتی و پرهیز از دورهمی ها و تجمعات را بیش از پیش جدی بگیرند.

  22 فروردین 1400
بخش : سلامت
کد خبر: 64233
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام