مدیر آب منطقه ای گلستان:
بیش از دو برابر حجم سدهای گلستان سیلاب جاری شد

مدیر آب منطقه ای استان گلستان با بیان اینکه بیش از دو برابر حجم سدها سیلاب داشتیم، گفت: حجم کل مخازن سدها 118 متر مکعب است که تا امروز بالای 300 متر مکعب سیلاب جاری شد.
 علی نظری در گفتگو با خبرنگار گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) اظهار کرد: باتوجه به اخطاریه هواشناسی که در 25 اسفند 97 اعلام شد جلسه ستاد بحران در همان روز برگزار شد و طبق مصوبه جلسه دستور تخلیه برای سدهایی که می توانستند تخلیه کنند صادر شد.
وی با اشاره به اینکه سد بوستان 30 درصد خالی داشت، افزود: سد بوستان و سد گلستان در راستای یک دیگر هستند که اگر سد بوستان را تخلیه می کردیم وارد سد گلستان می شد و به همین منظور سد گلستان و کبودوال را تخلیه کردیم.
مدیر آب منطقه ای استان گلستان گفت: ورودی سد بوستان 230 متر مکعب در ثانیه است که به 102 تبدیل و ورودی سد گلستان 829 متر مکعب در ثانیه است که به 549 متر مکعب در ثانیه تبدیل شدند. سدها نقش خود را به خوبی ایفا کردند.
وی با بیان اینکه بیش از دو برابر حجم سدها سیلاب داشتیم، ادامه داد: حجم کل مخازن سدها 118 متر مکعب است که تا امروز بالای 300 متر مکعب سیلاب داشتیم.
نظری اظهار کرد: تا قبل از 26 اسفند میزان بارندگی استان از ابتدای سال آبی 397 بود بعد از این بارش ها 575 شد که نسبت به سال گذشته 38 درصد و در این سه روز 92 درصد اضافه باران داشتیم.
وی یادآور شد: اگر مدیریت سیلاب نشده بود شهرها و روستاها در مسیر سیلاب از بین می رفت.
مدیر آب منطقه ای استان گلستان بارش مداوم و تداوم پیک 9 ساعته را از عوامل اصلی سیل دانست و گفت: لایه روبی 10 درصد ممکن است در جلو گیری از سیل تاثیر گذار باشد که طی چند سال اخیر هزار و 116 کیلومتر لایه روبی انجام شد.
وی با اشاره به اینکه بارش های اخیر در حوزه قره سو 160 میلی متر بوده که آب گذاری در قره سو 30 متر مکعب در ثانیه است، خاطرنشان کرد: 32.5 کیلومتر از قره سو لایه روبی شد اما وجود سازه های تقاطع در قره سو یکی از مشکلاتی است که باید حل و فصل شود.ش

  14 فروردین 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 61557
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام