مدارس گلستان اجازه اجرای سند 2030 را ندارند/ کج‌سلیقگی‌ها غیرعمدی است

مدارس گلستان اجازه اجرای سند 2030 را ندارند/ کج‌سلیقگی‌ها غیرعمدی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه کج‌سلیقگی در برخی از مدارس استان که شباهت به سند 2030 دارد مورد تائید ما نیست، تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم سند 2030 در مدارس اجرا شود و بروز چنین کج‌سلیقگی‌هایی غیرعمدی است.

احسان گوهری‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در گرگان اظهار کرد: همه بندهای سند 2030 این نیست که دانش‌آموزان، رعیت خارجی شوند؛ البته همانطوری که مقام معظم رهبری تاکید کرده و هشدار دادند هیچ مدرسه دولتی و غیردولتی در سند 2030 وارد نشده و آموزش و پرورش هم برنامه‌ای در این زمینه ندارد.

وی تصریح کرد: تفکر و یا نیرویی در آموزش و پرورش وجود ندارد که بخواهد سند 2030 را در مدارس استان گلستان اجرا کند ما هم اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

* استانداردهای سختگیرانه در مدارس مناطق سیل‌زده اعمال شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان بر لزوم اجرای سند تحول بنیادین در مدارس گفت: این سند منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های آموزش و پرورش را پیگیری می‌کند و یک دانش‌‌آموز در تراز انقلاب می‌تواند تربیت کند که نیازی به سند 2030 نداریم.

گوهری‌راد؛ کج‌سلیقگی در برخی از مدارس استان و شباهت آن با سند 2030 را غیرعمدی دانست و بیان کرد: استان گلستان در این زمینه کمترین مشکل را دارد چراکه بخش‌های نظارتی فعال است.

وی در خصوص کیفیت فضای آموزشی در مناطق سیل‌زده استان گلستان گفت: تمام استانداردهای سختگیرانه از سوی سازمان نوسازی مدارس رعایت شده است تا شرایط ایمن برای دانش‌آموزان فراهم شود.

* بعید به نظر می‌رسد سهمیه‌ای برای کنکوری‌های مناطق سیل‌زده در نظر گرفته شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ادامه داد: پس از وقوع حادثه سیل در استان تمام امکانات بسیج شد تا مشکل تحصیل برای دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده به وجود نیاید، ما در گنبدکاووس مشکلی نداشتیم، در آققلا و گمیشان که بیشترین خسارت سیل را متحمل شدند اقدامات لازم انجام گرفت.

گوهری‌راد ادامه داد: نگرانی ما از تحصیل دانش‌آموزان پایه 12 و پشت کنکوری‌ها بود که فرصت یک ماهه تعطیلات نوروز را از دست داده بودند به همین دلیل مشاوره‌های تحصیلی در آققلا، گنبدکاووس، گمیشان مشغول به کار شدند و کلاس‌های کنکور از یک هفته پیش در این مناطق برقرار شد.

وی بیان کرد: در زمینه تعویق آزمون کنکور اولین مکاتبه از استان گلستان انجام گرفت و سریعا به سازمان سنجش نامه‌ای ارسال کردیم که تاکنون جوابی نگرفتیم، اما بعید به نظر می‌رسد سهمیه‌ای برای مناطق سیل‌زده داده شود.

گوهری‌راد از تلاش‌های بسیج سازندگی برای بازسازی و مقاوم‌سازی تعدادی از مدارس مناطق سیل‌زده قدردانی کرد و گفت: بسیج سازندگی بازسازی برخی مدارس در روستاها را تعهد کرده است.

* مدارس کمتر از 5 کلاسه برای سال تحصیلی جدید آماده می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه در سفر وزیر به استان یک مدرسه چهار کلاسه کلنگ‌زنی شد، افزود: یک مدرسه هفت کلاسه در گمیشان، یک مدرسه 9 کلاسه و یک مدرسه 24 کلاسه در آققلا ساخته می‌شود.

به گفته گوهری‌راد؛ مدارس کمتر از پنج کلاسه برای سال تحصیلی جدید آماده می‌شود، ایمن‌سازی مدارس نیز تا مهرماه جاری انجام خواهد گرفت.

  20 اردیبهشت 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62010
مرجع: فارس
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام