بازگشایی کلیه راههای مناطق سیل زده توسط راهداران گلستان

با بازگشایی جاده کمربندی شهر سیل زده آق قلا و محور یساقی-بندرترکمن در محل پل قره تپه که از دوم فروردین ماه تا صبح روز سه شنبه 24 اردیبهشت به علت بالا آمدن سیلاب مسدود شده بود، فعالیت اکیپهای راهداری گلستان و سایر استان های اعزامی در مناطق سیل زده به ویژه آق قلا و بندرترکمن به پایان رسید.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ؛ معاون راهداری این اداره کل با اعلام این خبر گفت: هم اینک راه مسدود شده ناشی از سیل دیگری در گلستان وجود ندارد و کلیه راه های ارتباطی بین شهری استان باز است.

غلامرضا بیکی بیان کرد: در زمینه راههای روستایی نیز ارتباط روستاهای بالادست، صفی آباد مینودشت از طریق قلعه قافه و دهنه چهل چای به مینودشت برقرار بوده و ارتباط روستای میان رستاق علی آباد با 60 خانوار جمعیت هم تا چند روز آینده با بازسازی جاده قدیمی مجددا برقرار می شود.

بیکی با اشاره به این که استان های مشارکت کننده در بازگشایی جاده های خسارت دیده از سیل اخیر گلستان با پایان عملیات از منطقه خارج شده اند، افزود: بازسازی مناطق سیل زده برای ترمیم و ساخت راهها و ابنیه فنی آن با 400 نیروی راهداری و حمل و نقل جاده ای و استفاده از 160 دستگاه ماشین آلات گلستان ادامه دارد.

وی با اشاره به برش بیش از 100 نقطه از جاده های گلستان برای عبور سیلاب گفت که سیل و رانش زمین سه هزار میلیارد ریال به راه های ارتباطی گلستان خسارت وارد کرد.

پیشتر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان به خبرنگاران اعلام کرده بود که دولت 20 میلیارد ریال اعتبار برای ترمیم جاده های خسارت دیده از سیل اخیر گلستان با اولویت لکه گیری آسفالت اختصاص داده است.

بارش های شدید و رگباری باران در روزهای پایانی سال گذشته و طغیان رودخانه ها و سر ریز شدن سدهای بوستان در کلاله، گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و وشمگیر در آق قلا منجر به آبگرفتگی شهر و روستاهای گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان شد و خسارت زیادی به زیرساخت از جمله راه های ارتباطی این مناطق وارد کرد.

  25 اردیبهشت 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62048
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام