مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان عنوان کرد:
تصویب ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت موزه‌ در گلستان

تصویر مرتبط

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث موزه روستایی قرق و موزه بزرگ گنبدکاووس به تصویب رسیده است که با تخصیص بموقع این پروژه‌ها تکمیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، ابراهیم کریمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات احداث موزه روستایی قرق به عنوان دومین موزه روستایی کشور سال 95 در استان آغاز شده بود اما به دلیل عدم اختصاص اعتبارات و یا کم بودن مقدار اعتبارات، روند کار کُند بود و اتفاقی رخ نداد.

وی افزود: در سفر اخیر دولت به استان 70 میلیارد ریال اعتبار برای احداث و تکمیل این موزه به تصویب رسید که تا پایان امسال 35 میلیارد ریال به استان اختصاص می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه در حال حاضر یک خانه روستایی به این مجموعه منتقل شده است و انتقال چهار خانه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: با اختصاص اعتبارات تا پایان امسال فاز نخست موزه روستایی قرق به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی 80 خانه تاریخی در روستاهای استان شناسایی شده است که در فازهای مختلف به موزه روستایی قرق منتقل خواهدشد.

کریمی ادامه داد: سال گذشته کلنگ احداث بزرگترین موزه شمال‌شرق کشور در گنبدکاووس به زمین زده شد و همان سال 10 میلیارد ریال از اعتبارات شهرستان به این پروژه اختصاص یافت. امسال نیز از اعتبارات شهرستانی پنج میلیاردریال بودجه برای موزه بزرگ گنبدکاووس پیش‌بینی شده است.

وی افزود: دولت نیز در سفر اخیر خود 70 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این موزه به تصویب رساند که در دو سال به استان تخصیص خواهد یافت.

  1 خرداد 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62112
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام