مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان:
کاهش آسیب های ناشی از فضای مجازی نیازمند فرهنگ سازی است

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: کاهش آسیب های ناشی از فضای مجازی نیازمند فرهنگ سازی و آموزش در جامعه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))، علی برزمینی در نخستین جلسه پیشگیری ،کنترل و کاهش آسیب های فضای مجازی استان گلستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه استفاده از اینترنت و فضای مجازی یکی از نیازهای ضروری جامعه است، لذا توجه به آسیب های این فضا و کاهش آن نیازمند تعامل و برنامه ریزی های جدی از سوی مدیران است.

وی افزود: وجود آمارهای نگران کننده در رابطه با آسیب های ایجاد شده ناشی از فضای مجازی موجب شده تا برخی از این فضا سوء استفاده کرده و به برخی آسیب ها در جامعه و خانواده ها دامن بزنند.

برزمینی ادامه داد: آمارها نشان می دهد که در طی دوسال گذشته تا کنون برداشت از حساب ها از طریق فضای مجازی در اولویت آسیب های فضای مجازی قرار گرفته است و هتک حیثیت و کلاهبرداری اینترنتی به ترتیب با آمار های 60، 23 و 11 درصد در رتبه های اول تا سوم قرار دارند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان با بیان اینکه آموزش و آگاه سازی یکی از راه کار مهم در جهت کاهش این آسیب ها در فضای مجازی است، اظهار کرد: باید با استفاده از سازمان های مردم نهاد، همکاری آموزش و پرورش و حتی استفاده از فضای مجازی میزان آگاهی مردم را نسبت به معضلات و آسیب های فضای مجازی افزایش داد و مدیران نیز در این راه باید باید یکدیگر تعامل داشته باشند.

در ادامه این مراسم رئیس پلیس فتا نیز با اشاره به اینکه برداشت های غیر مجاز همچنان یکی زا مشکلات مردم و آسیب های فضای مجازی در گلستان است، گفت: با توجه به اینکه به بانکها تکلیف شده بود که از ابتدای خرداد 98 نسبت به عملیاتی نمودن رمز دوم یکبار مصرف اقدام نمایند و این موضوع بایستی بطور کامل اجرائی می شد اما همچنان زیرساخت برخی از بانکها برای اینکار مهیا نشده و ما شاهد افزایش جرم برداشت غیرمجاز از حساب افراد با درصد فراوانی بسیار بالا به روش فیشینگ (جعل درگاه های پرداخت الکترونیک) هستیم.

سرهنگ ابراهیم پرسا افزود: وضعیت جرائم در سه ماهه اول سال 98 ، نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته که با رشد 127% جرائم در این حوزه در بازه زمانی قید شده مواجه هستیم.که باز هم جرم برداشت غیر مجاز از حساب افراد با 78% همچنان در صدر جرائم سایبری استان قرار دارد.

 

 

  13 تیر 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62431
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام