سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان خبر داد:
تابستان امسال خبری از جیره‌بندی آب نیست

تصویر مرتبط

 

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان گفت: در صورت همراهی مردم تابستان امسال را بدون قطعی و جیره‌بندی آب پشت سر خواهیم گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)) ، ابوالفضل رحیمی با بیان اینکه بیش از 90 درصد آب شرب شهرهای استان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود، اظهار کرد: براساس مطالعاتی که وزارت نیرو در یک دهه قبل انجام داده بود، 97 درصد منابع آب‌های زیرزمینی استان در حال استحصال بود که در سال‌های اخیر این میزان افزایش یافته است.

وی افزود: در استان از آب‌های سطحی (سدها) برای تامین آب شرب محروم هستیم و همین مسئله سبب شده تا منابع پایداری نداشته باشیم. در بخش شرب کمتر از پنج درصد از آب‌های سطحی تنظیم نشده از طریق رودخانه‌ها تامین می‎شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری استان با اشاره به وضعیت آبخوان‌های زیرزمینی یادآور شد: در یک دهه گذشته میزان استحصال آب از چاه‌های استان از 19 لیتر بر ثانیه به حدود 13 لیتر بر ثانیه کاهش یافته است. به طور قطع اگر مدیریت مصرف نداشته باشیم شرایط بدتر از وضعیت کنونی خواهد شد. میانگین عمق چاه‌های استان 212 متر است و حتی در گنبدکاووس آب از عمق 360 متری در حال استحصال است.

وی بیان داشت: میزان تامین آب شرب در استان سه هزار و 200 تا سه هزار و 300 لیتر بر ثانیه است اما در روزهای گرم سال نیاز آبی در 22 شهر و حدود 30 روستای تحت پوشش تا چهار هزار و 400 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

استانداردسازی فشار شبکه، مدیریت مصرف، اصلاح و بازسازی بخشی از شبکه‌های فرسوده و هم چنین تعویض کنتورهای خراب از جمله اقداماتی است که شرکت آب و فاضلاب شهری استان برای مدیریت مصرف و تامین آب موردنیاز در زمان پیک انجام می‌دهد.

رحیمی با یادآوری قطعی آب بخشی از مناطق شهری استان در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل فشار شبکه از اردیبهشت ماه آغاز می‌شد اما امسال تاکنون شرایط خوبی را پشت سر گذاشتیم و اگر مردم همکاری بیشتری داشته باشند تابستان امسال بدون قطعی آب را پشت سر خواهیم گذاشت.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری استان درباره خسارت سیل به تاسیسات آبی استان افزود: حدود 42 میلیارد تومان خسارت به تاسیسات آبی استان وارد شد که 15 میلیارد تومان آن تا یکی دو ماه آینده به استان اختصاص خواهدیافت. در گنبدکاووس 95 کیلومتر شبکه فاضلاب ایجاد شده بود که در سیل اخیر گل و لای وارد این شبکه شد که باید هرچه سریع‌تر پاکسازی شود.

  15 تیر 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62445
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام