معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف او امور خیریه استان گلستان:
حجت الاسلام والمسلمین دارابی از اجرای طرح ولایت علوی، اکمال دین نبوی در ۳۵ بقعه متبرکه استان گلستان خبر داد

https://golestan.oghaf.ir/_WebAppFiles/golestan/News/Images/169905f0-6dac-405e-afeb-b766321c30ec.jpg

حجت الاسلام والمسلمین دارابی از اجرای طرح ولایت علوی، اکمال دین نبوی در ۳۵ بقعه متبرکه استان گلستان خبر داد.

به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران، حجت الاسلام و المسلمین حسن دارابی  با بیان اینکه امسال به مناسبت ایام دهه ولایت، طرح ولایت علوی، اکمال دین نبوی در ۳۵بقعه متبرکه سطح استان برگزار خواهد گردید، افزود: از جمله برنامه های این طرح برگزاری دعای عرفه در ۲۲بقعه متبرکه، برگزاری جشن عید غدیر در ۲۶بقعه متبرکه با برنامه های متنوع شامل (مدیحه سرایی، شعرخوانی، اطعام، خطبه خوانی، تجلیل از سادات، قرائت میثاق نامه، عقد اخوت) و برگزاری جشن و اقامه نماز عید قربان است.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف او امور خیریه استان گلستان افزود: در دهه ولایت برنامه ویژه ای برای بانوان با عنوان اجتماع بانوان ولایی در ۱۳ بقعه متبرکه سطح استان  برگزار می شود.
وی با اشاره به برپایی ۴ نمایشگاه محصولات فرهنگی با موضوع ترویج فرهنگ غدیر، تصریح کرد: جهت تقویت فعالیت های فرهنگی در ایام دهه ولایت، خیمه های معرفت با غرفه های متعدد در موضوعات کودک و نوجوان، مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی، چند رسانه ای و گفتمان غدیر در بقاع متبرکه برپا می شود.

حجت الاسلام دارابی با اشاره به اینکه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف یکی از دیگر برنامه هایی است که در این دهه انجام خواهد شد افزود: در همین راستا ۱۲ ایستگاه "همه واقف باشیم" در بقاع متبرکه برپا می شود، .
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه گلستان  افزود: هر ساله از محل موقوفاتی که توسط  واقفین برای عید قربان و غدیر وقف شده برنامه هایی از جمله اطعام روز عید غدیر، قربانی کردن، برگزاری مراسمات جشن و شادمانی و صدقه به نیازمندان اجرا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دارابی با اشاره به طرح نشاط معنوی که با هدف غنی سازی اوقاف فراغت کودکان و نوجوانان اجرا می شود، اظهار کرد: این طرح در ایام دهه کرامت آغاز شد و اختتامیه آن همزمان با عید غدیر  برگزار می شود.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: از دیگر برنامه های این دهه می توان به برگزاری محافل انس با قرآن کریم، پیاده روی سادات به سمت بقاع متبرکه، اجرای نمایش واقعه غدیر ، برپایی ایستگاه های صلواتی و ...نیز اشاره کرد.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در رویکرد جدید خود، تقویت کارکرد های خیریه در امور اجتماعی با محوریت مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی(افق) بقاع متبرکه را در دستور کار قرار داده است، گفت: در همین راستا، اداره کل اوقاف استان به مناسبت عید غدیرخم، آزادی زندانیان نیازمند با جرایم غیرعمد را پیگیری می نماید
این مقام مسئول در همین راستا افزود: در طرح کمک به آزادی زندانیان  جرائم غیر عمد استان گلستان قرار است حداقل ۴ نفر که  بدهی آنها کمتر از ۵۰۰میلیون ریال است در روز عید سعید غدیرخم آزادشوند.

  20 مرداد 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62597
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام