رییس کانون وکلای دادگستری گلستان:
ایجاد نهاد موازی کانون وکلای دادگستری ناشی از احساس خلأ و کاستی نبود

رییس کانون وکلای دادگستری گلستان گفت: ایجاد نهاد موازی کانون وکلای دادگستری به هیچ عنوان ناشی از احساس خلأ و کاستی نبود.
به گزارش گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا))ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)ی ایران (گلستان فردای ایران (گلستان فردا)))، «رضا سلیمانی» با بیان این مطلب و اشاره به ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه کشور عنوان کرد: اگر تأسیس مرکز مشاوران حقوقی در نتیجه احساس خلأ یا کمبود بود قاعدتاً باید نهاد ایجادشده، قوی تر، به روزتر، با اختیارات بیشتر و از همه جهات بهتر و دربردارنده کاستی های موجود باشد که نه تنها چنین نبوده بلکه از نقطه نظر سازمانی، از همه جهات نسبت به کانون وکلای دادگستری، ضعیف تر، سنتی تر و با کمترین اختیارات ممکن بوده است.
وی با اشاره به اعتراضات گسترده کانون وکلا در زمینه ادامه فعالیت این مرکز و در انتقاد به انتشار خبر برگزاری آزمون، عنوان کرد: در حالی که در ابتدا کاهش بیکاری را علت تأسیس این مرکز اعلام کردند اما همگان دیدند اولین افرادی که از مرکز مشاوران مجوز گرفتند اساتید دانشگاه یا کسانی که حداقل یک شغل رسمی داشتند، بودند و این نشان از اهداف دیگری در پشت صحنه بود.
«سلیمانی» با اشاره به نشست حقوقدانان با ریاست قوه قضائیه در ماه رمضان امسال، بیان کرد: ریاست محترم قوه قضاییه در آن جلسه نیز صراحتاً تعداد زیاد وکلا را موجب ایجاد فساد دانستند و به شدت با آن مخالفت کردند.
رییس کانون وکلای دادگستری گلستان اظهار داشت: ما به همه دوستان مرکز مشاوران احترام می گذاریم اما همگان نیز می دانند این مرکز به عنوان یک نهاد موازی قابل قبول و پذیرش نیست بویژه ادامه فعالیت آن با وجود انقضای مدت قانونی اجرای برنامه سوم توسعه.
وی با بیان اینکه «وجود نهاد موازی در شأن ملّت و کشور ایران نیست» گفت: وجود سازمان موازی، صرفاً برای تضعیف یک نهاد قدیمی مدنی است اما نباید از این نکته غافل شد که وقتی کانون وکلا تضعیف شود، تکلیف مرکز مشاوران از قبل معلوم خواهد بود.

  2 مهر 1398
بخش : جامعه
کد خبر: 62792
تگ ها :

golestanfarda@gmail.com

نظرات 0
ارسال نظر
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler

شرکت گاز استان گلستان شرکت داده پردازان نیک نام ققنوس پارس تلگرام